نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه بیمه ها توان پوشش ۱۰ درصدی تعرفه ها را ندارند، گفت: از آنجا که بیمه ها هنوز نتوانسته اند بدهی سال گذشته خود را به مراکز درمانی پرداخت کنند؛ چگونه می توانند این افزایش ۱۰ درصدی را پوشش دهند.

تلمبارشدن بدهی بیمه‌ها، آفت جدی حوزه سلامت

سلامت نیوز: نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه بیمه ها توان پوشش ۱۰ درصدی تعرفه ها را ندارند، گفت: از آنجا که بیمه ها هنوز نتوانسته اند بدهی سال گذشته خود را به مراکز درمانی پرداخت کنند؛ چگونه می توانند این افزایش ۱۰ درصدی را پوشش دهند.

به گزارش سلامت نیوز، رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت درباره افزایش 10 درصدی تعرفه های پزشکی، انتقاد شرکت های بیمه به این عدد را وارد دانست و گفت: با توجه به اینکه در بودجه سال 95 شاهد اختلاف معناداری بین رشد تورم و نرخ بیمه ها هستیم، بیمه ها قادر نیستند بیش از 7 درصد از افزایش تعرفه های پزشکی را پوشش دهند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اکنون بیمه سلامت ایرانیان حدود 8 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد؛ حال چگونه قرار است تعرفه های پزشکی را نیز پوشش دهند لذا به نظر می رسد باید در حوزه افزایش اعتبارات بیمه ای،  رشدی بالاتر از تورم در نظر گرفته شود تا با چنین مشکلاتی روبرو نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: بیمه ها بر اساس اعتباراتی که دارند اعلام می کنند تنها قادر به پوشش افزایش 7 درصدی تعرفه های پزشکی هستند، از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز در تلاش برای دفاع از حقوق بیمار و پزشک است؛ اما با توجه به اینکه بیمه ها نمی توانند این میزان را پوشش دهند؛ لذا در این میان تنها ارائه کنندگان خدمات بیش از پیش با مشکل مواجه خواهند شد.

وی افزود: همچنین اگر افرادی که خدمت ارائه می کنند و بیمارانی که خدمات دریافت می کنند از وضعیت موجود ناراضی باشند، کیفیت کار پایین خواهد آمد؛ در حالی که دسترسی به خدمات با کیفیت درمان برای اقشار آسیب پذیر جامعه از اهداف اصلی طرح تحول سلامت بود که با این وضعیت طرح مذکور نیز با چالش مواجه خواهد شد.

خضری درباره برخی احتمال ها نسبت به دو برابر شدن بدهی بیمه ها به مراکز درمانی به دلیل افزایش 10 درصدی تعرفه ها، تاکید کرد: البته بدهی بیمه ها افزایش پیدا خواهد کرد اما به دو برابر نمی رسد ولی به هر حال، دولت باید برای بهبود این وضعیت چاره اندیشی کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: در سال 94 که رشد اعتباری بیمه ها بهتر از 95 بود، آنها حدود 8 هزار میلیارد تومان بدهی دارند؛ حال که اعتبارات آنها افزایش چشمگیری پیدا نکرده معلوم نخواهد بود وضعیت این بدهی به کجا خواهد رسید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha