رییس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت با بیان این كه موافق تعیین سرانه درمان به صورت عددی نیستیم، گفت: برای تحقق عدالت در میزان سرانه، باید درصدی از حقوق و دستمزد همه اقشار جامعه برای سرانه درمان منظور شود.

دكترعلیرضا اولیایی منش در گفت‌وگو با  ایسنا، گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت برای میزان سرانه درمان سال آینده آن است كه حتما سرانه درمان بر مبنای مصوبات مجلس یعنی در نظر گرفتن درصدی از حقوق و دستمزد برای همه اقشار جامعه باشد.

وی گفت: موافق تعیین میزان سرانه درمان به صورت عددی نیستیم؛ چرا كه بر اساس حركت به سمت عدالت باید درصدی از حقوق و دستمزد همه اقشار برای سرانه درمان لحاظ شود.

دكتر اولیایی منش، ادامه داد: پیشنهاد كارشناسی‌ وزارت بهداشت برای تعیین میزان سرانه سال آینده آن است كه همان 7 درصدی كه سال گذشته برای كارمندان لشگری و كشوری مشخص شد برای سایر اقشار جامعه هم مبنا قرار گیرد. این امر به رایزنی گذاشته شده و ممكن است با تغییراتی جزئی، از طرف معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری و سازمان‌های بیمه‌گر پذیرفته شود.

وی با اشاره به میزان سرانه درمان سال جاری و اختصاص 7 درصد از حداقل‌ حقوق كاركنان لشگری و كشوری به این امر، گفت: تصویب آیین نامه‌های این مصوبه برای سال جاری تا حدود یك ماه گذشته به طول انجامید؛ چرا كه اجرای این مصوبه مقدماتی لازم داشت و از طرف دیگر این مصوبه مغایرت‌هایی با قوانین قبلی داشت كه باید بررسی می‌شد. در مجموع به نظر می‌رسد عمده این كار از ابتدای سال آینده خواهد بود.

دكتر اولیایی منش با اشاره به سرانه درمان هفت هزار تومانی مصوب وزارت رفاه برای سال جاری، افزود: با لحاظ درصدی از حقوق و دستمزد همه اقشار جامعه برای سرانه درمان دیگر نیازی به اعلام عددی سرانه در هر سال وجود ندارد. با این روش، میزان سرانه درمان افزایش یافته و بالتبع با افزایش سرانه، درآمد نظام سلامت هم بیشتر شده و منابع بیشتری در نظام سلامت قرار می‌گیرد. البته این امر به معنای افزایش میزان تعرفه‌های درمان نیست. میزان تعرفه‌های درمان به میزان تورم سالیانه افزایش می‌یابد.

رییس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت در پایان گفت: با توجه به آن كه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم در آینده‌ای نزدیك اقدامات كارشناسی تعیین سرانه و تعرفه درمان سال 89 آغاز می‌شود. تصویب درصدی از حقوق و دستمزد همه اقشار جامعه برای سرانه درمان، ارایه بهتر خدمات سلامت به مردم را سبب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha