قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری گفت: برخی پزشکان متخصص از 15 محل دریافتی دارند که جمع این ارقام نجومی و غیرقابل تصور است و ما می‌خواهیم جمع این دریافتی‌ها رصد شود.

لیست ۱۵ محل برای دریافتی‌ نجومی و غیرمتعارف برخی پزشکان

سلامت نیوز:قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری گفت: برخی پزشکان متخصص از 15 محل دریافتی دارند که جمع این ارقام نجومی و غیرقابل تصور است و ما می‌خواهیم جمع این دریافتی‌ها رصد شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری،محمد شریفی‌مقدم گفت: رئیس مجلس به دیوان محاسبات اداری دستور رسیدگی داده تا نسبت به پرداخت‌های غیرمتعارف در پزشکان ورود کند. ما از این اقدام قدردانی می‌کنیم چرا که ورود دیوان محاسبات باعث شفاف‌سازی در پرداخت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: پرداخت‌های چند ده میلیونی در وزارت بهداشت عادی شده است و زمانی که قبح مسئله‌ای می‌ریزد نشانه خوبی نیست از پرداخت‌های بالای صد میلیون کم نداریم و این پرداخت‌ها در قالب فیش‌های حقوقی نیست.

شریفی‌مقدم گفت: فیش‌های حقوقی طبق احکام مدیریت سنوات کشور و حقوق هیأت علمی وجود دارد و به صورت مستمر است که مثلاً نشان می دهد حقوق عضو هیأت علمی 10 میلیون تومان است اما باید سایر پرداختی‌ها هم که غیرمستمر است دیده شود و ملاک بررسی ارگان‌های نظارتی باشد.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری گفت: تا 15 محل برای پرداختی وجود دارد یک عضو هیأت علمی علاوه بر فیش حقوقی 10 میلیون تومانی خود کارانه چند ده میلیونی و بالای صد میلیون تومانی می‌گیرد همچنین حق ماندگاری تا 10 میلیون تومان وجود دارد که به پزشک داده می‌شود و فرد ممکن است همه این ارقام را هم با هم بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین حق مقیمی تا 14 میلیون تومان وجود دارد، حق‌العمل‌ برای جراح از پرداختی‌های دیگر است که ممکن است جراحی کارانه 80 میلیونی بگیرد و زمانی که پیوند اعضا انجام داد از وزارت بهداشت و هیأت امنای ارزی نیز بالای صد میلیون تومان نیز حق‌العمل بگیرد.

وی افزود: همچنین پرداخت‌های تا 3 k در شهرهای گروه الف نیز وجود دارد این شهرها جزو مناطق محروم هستند که پزشکان در این مناطق حقوقشان با ضریب 3 محاسبه می‌شود.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری گفت: از جمله محل‌های دیگری که اعضای هیأت علمی پرداختی دارند حق‌التحقیق، حق‌التحلیل، حق‌الجلسه و مأموریت‌ها است که در بخش دولتی به آنها پرداخت می‌شود.

شریفی مقدم گفت: بنا بر ماده 33 برنامه پنجم توسعه مبنی بر ممنوعیت فعالیت همزمان پزشکان دولتی در بخش خصوصی این حقوق‌های جدید به آنها داده می‌شود که رقم‌های بالای صد میلیونی است. این پزشکان که نباید مطب داشته باشند از بخش خصوصی پرداختی‌های بیشتر دارند و در سطح شهر هم به چند مطب سر می‌زنند.

وی گفت: بنابراین برخی متخصصان از 15 محل دریافتی دارند که جمع این ارقام نجومی و غیرقابل تصور است و ما می‌خواهیم جمع این دریافتی‌ها رصد شود.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری  گفت: آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت قابل اعتماد نیست، وزارت بهداشت از ارائه آمارهای واقعی امتناع کرده و دریافت‌های نجومی را کتمان می‌کند. بنابراین جهت بررسی باید روش‌های دقیق‌تری انتخاب شود.

شریفی‌مقدم تأکید کرد: از طرفی باید نظام پرداخت جدید مبتنی بر قانون‌های بالادستی و سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر و با توجه به استانداردهای روز دنیا در کشور پیاده‌سازی شود و از طرفی دیگر به مجلس پیشنهاد می‌دهیم سقفی برای پرداخت‌ها تعیین کند و این پرداخت به صورت عادلانه برای همه باشد. سازمان نظام پرستاری نیز در این زمینه آمادگی خود را برای همکاری‌های پیش‌فرض اعلام می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha