پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن اعتقاد دارند: تماس با انواع میکروب و باکتری در دوران کودکی، فرد را در مقابل بیماریها در دوران بزرگسالی مقاوم می‌کند.

این پژوهشگران تاکید دارند که در شیوه زندگی مدرن، والدین مانع از تماس طبیعی کودکان بالاخص در زمان بازی با انواع میکروبها و باکتریها می‌شوند و همین مسئله زمینه را برای بروز انواع بیماریها در دوران بزرگسالی فراهم می‌کند.

نتایج این تحقیق که در آخرین شماره مجله«Proceedings» به چاپ رسید، نشان داد: قرار گرفتن در معرض میکروبهای بیماری‌زا در دوران کودکی مانع از بروز بیماریهای جدی مانند بیماریهای قلبی عروقی در بزرگسالی می‌شود.

این پژوهشگران تاکید دارند که برخلاف فرضیه‌های معمول، پاکیزگی و محیط بیش از حد استریل شده برای کودکان باعث افزایش سطح التهاب‌ها در بزرگسالی می‌شود که این مسئله به نوبه خود بسترساز ابتلا به طیف وسیعی از بیماریها است.

محققان پیشنهاد می‌کنند که بر این اساس می‌بایستی کودکان را از محیطهای استریل شده و بسیار پاکیزه دور نگه داشت و مانع استفاده آنان از صابونهای ضد باکتری شد، زیرا سیستمهای التهابی بدن انسان نیازمند قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از میکروبها به صورت روزانه است تا قادر باشد کارکرد خود را به درستی انجام دهد.

محققان دانشگاه نورث وسترن همچنین به دنبال ارتباط بین تاثیر محیط انسان بر ساخت پروتئین موسوم به«C-reactive protein» بودند؛ پروتئینی که به دلیل بروز التهابها در خون افزایش می‌یابد و نشانه احتمال بروز بیماریهای قلبی است.

پژوهشگران با تمرکز بر این بخش از تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که ارتباطی بین قرار گرفتن در معرض میکروب در دوران کودکی و سطح پایین پروتئین یاد شده در دوران بزگسالی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha