یک متخصص تعذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: مصرف میوه و سبزیجات تازه در وعده سحر از جمله مهم‌ترین راهکار کاهش احساس تشنگی طی روزه‌داری است.

5 راه مقابله با کاهش آب بدن در ماه رمضان

سلامت نیوز:یک متخصص تعذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: مصرف میوه و سبزیجات تازه در وعده سحر از جمله مهم‌ترین راهکار کاهش احساس تشنگی طی روزه‌داری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر کوروش جعفریان درباره راهکارهای مناسب برای تحمل تشنگی طی روزه داری،‌گفت: به روزه‌داران توصیه می‌شود در وعده افطار و به خصوص سحر از مصرف غذاهای شور به شدت خودداری کنند.

وی افزود: سبزیجات و میوه‌ها دارای مقدار زیادی پتاسیم و فیبر هستند که مصرف این مواد موجب جذب آب در بدن می‌شود به همین دلیل به روزه‌داران توصیه می‌شود در وعده سحر این دسته از مواد را حتما مصرف کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی در ادامه یادآور شد: روزه‌داران برای حفظ آب در بدن باید از مصرف چای و قهوه تلخ خودداری کنند زیرا نوشیدن این مواد مدر (ادرار آور) خواهد بود و این امر موجب از دست رفتن آب بدن می‌شود.

به گفته وی؛ مصرف به اندازه مایعات در وعده افطار مانع احساس تشنگی در روزه‌دار می‌شود.

جعفریان در پایان خاطرنشان کرد: هم‌چنین در ماه رمضان توصیه می‌شود روزه‌داران مصرف پروتئین‌های حیوانی برای حذف آب بدن را کاهش دهند.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha