دولت به منظورساماندهی بخش درمان و تعیین حق بیمه خدمات درمانی و خدمات تشخیصی و تدوین چارچوب‌های لازم برای تعمیم و تسری بیمه سلامت با تشكیل كارگروه بیمه و سلامت در دولت موافقت كرد.

هیات وزیران بنا به پیشنهاد رییس‌جمهوری با تشكیل كارگروهی با عضویت صادق محصولی ـ وزیر رفاه ـ، مرضیه وحید دستجردی ـ وزیر بهداشت (به عنوان رییس) ـ، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی ـ وزیر كار و امور اجتماعی ـ، احمدی وحیدی ـ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ـ، مهدی غضنفری ـ وزیر بازرگانی ـ، سیدشمس‌الدین حسینی ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی ـ، ابراهیم عزیزی ـ معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری ـ و مسعود جیلانچی (دبیر)، موافقت كرد.

بر اساس این مصوبه، ساماندهی و تعیین میزان و نحوه دریافت حق بیمه خدمات درمانی كشور در طرح پزشك خانواده و خدمات درمانی كشور، ساماندهی و تعیین تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی كشور بر مبنای قیمت تمام شده خدمات، تدوین چارچوب‌های لازم به منظور تعمیم و تسری بیمه سلامت از طریق برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در شهرهای كشور، تدوین چارچوب‌های نظارتی جهت كنترل موثر بازار سلامت، تدوین برنامه نظام‌مند جهت كاهش سهم مردم از هزینه‌های سلامت و ساماندهی بخش درمان كشور از جمله وظایف این كارگروه به شمار می‌رود.

بر این اساس، تصمیم‌گیری درباره امور اجرایی موضوع یاد شده به كلیه اعضای كارگروه به عنوان نمایندگان ویژه رییس‌جمهور و تصویب و اصلاح آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به موضوع یاد شده به وزیران عضو كارگروه تفویض می‌شود.

بر اساس این مصوبه، تصمیمات و مصوبات اكثریت اعضا یا وزیران عضو كارگروه (حسب مورد) در حكم تصمیمات رییس‌جمهور و هیات وزیران بوده و با رعایت ماه 19 آیین‌نامه داخلی هیات دولت قابل صدور است.

لازم به ذكر است، این مصوبه از سوی معاون اول رییس جمهوری برای اجرا به وزارت بهداشت، رفاه، كار و امور اجتماعی، دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح، بازرگانی، امور اقتصادی و دارایی و همچنین ‌معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور ابلاغ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha