یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل گفت: مسدود کردن آب رودخانه برای یافتن اجساد غرق شده و کمبود اکسیژن و افزایش دما علت اصلی تلف شدن ده ها هزار قطعه ماهی در رودخانه نیمروز است.

عکس/علت مرگ ده‌ها هزار ماهی در زابل

سلامت نیوز: رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل گفت: مسدود کردن آب رودخانه برای یافتن اجساد غرق شده و کمبود اکسیژن و افزایش دما علت اصلی تلف شدن ده ها هزار قطعه ماهی در رودخانه نیمروز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،الهام آبتین رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل در خصوص علت تلف شدن ده ها هزار قطعه ماهی در رودخانه نیمروز استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متأسفانه در هفته گذشته سه نفر در رودخانه نهراب زابل غرق شدند و سازمان امور آب برای پیدا کردن اجساد مسیر آب را بست و در فاصله ای که آب بسته شد، به علت افزایش دمای هوا به بالای 40 درجه و وزش بادهای 120 روزه ماهی ها با کمبود اکسیژن محلول درآب روبه رو شدند.
 
وی ادامه داد: در یکی دو روزی که آب بسته شد، متأسفانه ماهی ها در رورخانه نیمروز تلف شدند. البته با توجه به عکس های منتشر شده نمی توان درباره مقیاس و وسعت این موضوع قضاوت کرد.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست زابل با اشاره به سیلاب های منطقه افزود: به طور معمول سیلاب که وارد منطقه می شود، همراه خود ماهی های زیادی می آورد و تراکم این ماهی ها بعد از مدتی که بادهای 120 روزه شروع و حجم آب ورودی کم و دما زیاد می شود، تناسبی با آب موجود در منطقه پیدا نمی کنند و در نتیجه وضعیت کاهش منابع حاصل می شود و در نهایت گونه های جانوری که امکان بقا داشته باشند، حفظ می شوند و این وضعیت در این رودخانه نیز به وجود آمده است.
 
آبتین عامل اصلی تلف شدن ده ها هزار قطعه ماهی در رودخانه نیمروز استان سیستان و بلوچستان را بسته شدن آب رودخانه برای یافتن اجساد و کمبود اکسیژن محلول در آّب و تبخیر و افزایش دما عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مردم ماهی هایی که تلف شده اند را جمع آوری کرده و از آن بهره برداری اقتصادی کردند.
 
وی وقوع این حوادث را اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: هر ساله ما در برخی مناطق با این موضوع روبه رو هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha