تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که در هنگام رانندگی اقدام به اس‌ام‌اس زدن می‌کنند خطر تصادف خود را تا 6 برابر افزایش می‌دهنند.

دانشمندان هر روز با انجام تحقیقات متفاوت ، بیش‌تر به این حقیقت اطمینان پیدا می‌کنند که صحبت کردن با تلفن همراه و اس‌ام‌اس زدن در هنگان رانندگ بسیار خطرناک است .این در حالی است که خطر اس‌ام‌اس زدن در هنگام رانندگی به مراتب از صحبت کردن با تلفن همراه خطرناک‌تر است.

این نتایج با انجام تحقیقاتی که توسط نرم‌افزارهای شبیه سازی رانندگی ساخته شده ، به دست آمده است.در این آزمایشات مشخص شد استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی باعث کاهش زمان عکس‌العمل رانندگان می‌شود و آن‌ها کنترل کم‌تری روی وسیله نقلیه خود دارند.

با انجام این آزمایشات مشخص شد زمان واکنش رانندگان در هنگام فرستادن پیام کوتاه نزدیک به 30 درصد و در هنگام مکالمه با تلفن همراه به میزان 9 درصد افزایش پیدا می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهد اس‌ام‌اس زدن بسیاری بیش‌تر از صحبت کردن با تلفن همراه تمرکز راننده را به هم می‌زند و سرعت واکنش او را در جاده کاهش می‌دهد .این در حالی است که تحقیقات دیگری نشان می‌دهد تقریبا نزدیک به 60 درصد از نوجوانان درهنگان رانندگی اقدام به فرستادن پیام کوتاه می‌کنند.

رانندگان زمانی که در حین رانندگی با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند مجبورند تمرکز خود را بین رانندگی کردن و صحبت کردن تقسیم کنند که این موضوع سبب کاهش توجه رانندگان به جاده می‌شود.بررسی‌های بیش‌تر نشان می‌دهد صحبت کردن با یک شخص در داخل خودرو بیش‌تر از صحبت کردن با تلفن همراه در به هم زدن تمرکز رانندگام موثر است.

این در حالی است که رانندگان در حین اس‌ام‌اس زدن مرتبا مجبورند توجه خود را به سمت جاده و موبایل خود متمرکز کنند و در مجموع وظایفی مانند بازکردن یک پیام کوتاه ، خواندن آن به صورت تکه تکه ، توجه به جاده و رانندگی کردن را به طور هم زمان انجام دهند.

این تحقیق روی 20 مرد و 20 زن که بین 19 تا 23 سال سن داشتند انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha