مقامات اندونزی تایید کردند با فوت یک مرد 32 ساله به علت آنفلوآنزای پرندگان تعداد تلفات بیماری در این کشور به 65 نفر رسیده است.

شصت و پنجمین مرگ ناشی آنفلوانزی پرندگان در اندونزی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه مقامات بهداشتی اندونزی جمعه 16 مارس (25 اسفند) اعلام کردند این مرد چهارشنبه گذشته در جاکارتا درگذشته است. به گفته این مقامات این مرد در خانه‌اش یک طوطی نگهداری می‌کرده است.

اغلب قربانیان آنفلوانزای پرندگان با پرندگان بیمار یا آلوده به ویروس H5N1  تماس داشته‌اند.
بیانیه وزارت بهداشت اندونزی حاکی از آن است که گزارشی از ابتلای افراد دیگر در همسایگی این مرد با علائم شبیه آنفلوانزا داده نشده است.

این مرد که دربیمارستانی در پایتخت اندونزی، جاکارتا، درگذشت، بیست و دومین فردی است که دراین شهر به علت آنفلوآنزای پرندگان فوت می‌ کند.

اولین مورد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در میانه سال 2005 در اندونزی شناسایی شد و تا به حال 86  مورد ثابت‌شده بیماری در انسان‌ها در این کشور رخ داده است.

مقامات لائوس- یک کشور دیگر آسیای جنوب شرقی- نیز روز جمعه اعلام کردند نتایج به دست آمده از یک آزمایشگاه سازمان جهانی بهداشت (WHO) نشان داده زنی که در اوایل این ماه در این کشور فوت کرده بود به آنفلوانزای مرگبار پرندگان مبتلا بوده است.

این زن 42 ساله که دو هفته پیش در منطقه‌ای نزدیک به پایتخت ،شهر وینتین، درگذشت، دومین مورد مرگ ثابت‌شده ناشی از انفلوآنزای پرندگان در این کشور است.یک دختر پانزده ساله نیز اخیرا به علت آنفلوآنزای پرندگان  فوت کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha