جامعه پزشکی خود را ملزم به رعایت مصوبه هیئت دولت می‌داند

سلامت نیوز:رییس جامعه متخصصان داخلی ایران گفت: علیرغم نارضایتی پزشکان از تعرفه‌های اعلامی اما این قشر فرهیخته خود را ملزم به رعایت و اجرای مصوبه هیئت دولت می داند.

ایرج خسرونیا رییس جامعه متخصصان داخلی ایران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نارضایتی جامعه پزشکی از تعرفه های درمانی سال 95 اذعان داشت: گرچه دولت به کار کارشناسی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه‌های پزشکی توجهی نشان نداد اما جامعه پزشکی تابع قوانین مصوب بوده و خود را ملزم به اجرای آن می‌داند.

وی با بیان اینکه حتی اگر تعرفه های مصوب به ضرر پزشکان بوده و نفعی عایدشان نشود باز هم جامعه پزشکی بدون توجه به این مسائل با رعایت اخلاق حرفه ای و انسانی خدمات درمانی را به بیماران ارائه می‌دهد، افزود: پزشکی با جان مردم سر وکار دارد و اگر متولیان امر در تعیین و اعلام تعرفه های درمانی توجهی به کار کارشناسی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی نداشته‌اند ربطی به بیماران ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به دلیل اعتراضات جامعه پزشکی نسبت به غیرواقعی بودن تعرفه‌ها شاهد افزایش پدیده زیرمیزی باشیم، تصریح کرد: با توجه به تورم موجود، افزایش هزینه‌های جانبی مطب‌ها ، بالا بودن قیمت تجهیزات پزشکی، عدم همخوانی درآمد ها با هزینه ها و این که افزایش 10 درصدی تعرفه‌ها مشکلات معیشتی پزشکان بویژه گروه‌های نسخه نویس را مرتفع نمی‌کند اما جامعه پزشکی هیچ گاه یک عمل اشتباه را با انجام کار نادرست پاسخ نمی دهد و تحت هر شرایطی تابع قوانین است.

خسرونیا ادامه داد: اگر عده‌ای انگشت شمار اقدام به اخذ زیرمیزی از بیماران می‌کنند در صورت شناسایی مطابق با قوانین با آن‌ها برخورد خواهد شد اما نکته حائز اهمیت این است که مسائل مادی هیچ گاه اولویت پزشکان نبوده و خطای برخی از پزشکان را نباید به کل این جامعه تعمیم داد.

رییس جامعه متخصصان داخلی ایران درخاتمه یادآور شد: امیدواریم پیشکسوتان پزشکی الگوی مناسبی برای پزشکان جوان باشند تا همواره رعایت اخلاقیات و درمان درد بیماران را سرلوحه کار خود قرار دهند و نخواهند که یک شبه ره صد ساله را برای کسب درآمد بیشتر طی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha