چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 185559

آزادی 23 زندانی زن با حمایت خیران در سال گذشته

سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: سال گذشته با کمک 2 میلیارد و 280 میلیون تومانی خیران، زمینه آزادی 23 زندانی زن که 3 یا 4 نفر آن‌ها محکوم به قصاص بودند، فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن نصیری در مراسم گلریزان برای حمایت از خانواده زندانیان افزود: این انجمن، اعتبارات دولتی ندارد و بودجه آن را نیکوکاران و خیران تأمین می کنند.

وی گفت: خانواده زندانیان قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند و متأسفانه فرهنگ‌سازی خاصی برای توجه به این خانواده‌ها صورت نگرفته است.

نصیری تصریح کرد: وقتی سرپرست خانواده عمداً یا سهواً مرتکب جرم می‌شود و دوران محکومیت خود را طی می‌کند، نباید خانواده‌اش تحت فشار قرار گیرند چرا که آن‌ها هیچ ارتباطی با جرم انجام شده ندارند.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد خانواده زندانیان، خانواد‌ه‌های نیازمند هستند، گفت: برخی از این خانواده‌ها از نظر مالی نیازمند و به نان شب‌ محتاج هستند.

وی با تأکید بر اینکه انجمن حمایت زندانیان مرکز به عنوان یک پل ارتباطی بین خیران و خانواده‌های نیازمند ایجاد شده، افزود: خوشبختانه در سال گذشته سازمان‌ها و مردم کمک‌های چشمگیری کرده‌اند، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه همکاری قابل قبولی داشته و تعدادی از این خانواده‌ها را در قالب کار در خانه مشغول کرده است.

نصیری تصریح کرد: همچنین در بحث ارتقای سلامت روان خانواده به صورت رسمی یک مرکز خدمات روانشناسی دایر کرده‌ایم و 625 نفر در نیمه سال گذشته از خدمات این مرکز استفاده کرده‌اند.

وی در پایان گفت: اولویت ما در سال 95 توانمندی اقتصادی، فرهنگی و فکری این خانواده‌ها است.

هجدهمین جشن گلریزان ویژه حمایت از خانواده زندانیان شب گذشته در تالار آبگینه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha