معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی كشور «ناشنوایی» را شایع‌ترین معلولیت مادرزادی كودكان اعلام كرد كه چنان چه این اختلال به موقع شناسایی نشود، منجر به اختلالات ذهنی هم می‌شود.

محمد نفریه، در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، در این باره اظهار كرد:‌ در سال گذشته 30 درصد نوزادان جامعه هدف در سه روز اول تولد مورد غربالگری شنوایی و درمان قرار گرفتند كه این رقم در سال جاری به 50 درصد و طی سه سال آینده 70 درصد از نوزادان كشور را پوشش خواهد داد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 81 درصد گروه هدف سازمان بهزیستی (یك میلیون و 800 هزار كودك) مورد غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند، این در حالیست كه طی 13 سال گذشته، 14 میلیون كودك غربالگری شده‌اند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی كشور عنوان كرد: این غربالگری تاكنون موجب شده كه 350 هزار اختلال انكساری و 140 هزار تنبلی چشم كه در صورت توجه نكردن منجر به نابینایی می‌شد، شناسایی شود.

نفریه با اشاره به اینكه از سال گذشته با دستگاه‌های بینایی‌سنج اتوماتیك این غربالگری برای نوزادان بالای شش ماه انجام می‌گیرد، اظهار كرد: همچنین برای سهولت و دسترسی بیشتر جامعه هدف، 170 پایگاه ثابت غربالگری تنبلی چشم در سراسر كشور راه‌اندازی شده است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی كشور در عین حال ناشنوایی را شایع ترین بیماری در میان نوزادان کشور ذكر كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha