چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 185561

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، در واکنش به فروش آدامس «خروس نشان» چینی، توضیحاتی ارائه داد.

ماجرای آدامس خروس نشان «چینی» در بازار

سلامت نیوز: معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، در واکنش به فروش آدامس «خروس نشان» چینی، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایفدونا، دکتر سهیل اسکندری در خصوص مطالب منتشر شده درباره آدامس خروس نشانی که تحت عنوان تولید کشور چین مطرح شده است، گفت: این نشان تجاری قدیمی آدامس که صحبت آن در فضای مجازی وجود دارد سالهاست که دیگر در کشور تولید نمی‌شود و احتمال اینکه برخی منفعت‌جویان با سوءاستفاده از گرایش جامعه به حال و هوای «نوستالژیک» بخواهند این محصول را بدون ضوابط سازمان غذا و دارو، تولید و به فروش برسانند بعید نیست.

وی ادامه داد: اما آنچه مسلم است اینکه این آدامس به هیچ وجه به صورت رسمی وارد نشده و در صحت و سلامت بهداشتی آن تشکیک جدی وجود دارد.

اسکندری با بیان اینکه تولید این محصول بدون مجوز از دو حال خارج نیست، افزود: یا این محصول به صورت غیر مجاز و تقلبی ولی با عنوان ساخت چین در کشور تولید شده است و یا اینکه به صورت قاچاق از کشورهای دیگر وارد کشور گردیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بر تمام تولیدات و واردات فرآورده‌های دارای مجوز کامل نظارت ویژه وجود دارد بجاست که مصرف‌کنندگان این فرآورده و عموما فرآورده‌های غذایی، هنگام خرید محصولات مورد نظر خود به شماره پروانه بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو که بر روی بسته‌بندی‌ها درج می‌گردد، توجه نمایند.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو، امکان وجود آدامس‌های قاچاق در بازار را غیر ممکن ندانست و با تاکید بر اینکه محصولات تایید شده از سوی سازمان غذا و دارو در صورت وجود کوچکترین مشکلی، قابل پیگیری هستند، از عموم مردم خواست در صورت مشاهده محصولاتی مغایر با ضوابط موضوع را به روابط عمومی سازمان غذا و دارو یا معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند.

اسکندری در پایان خاطر نشان کرد: برای مقابله با فرآورده‌های قاچاق نیاز به تعامل دستگاه‌های انتظامی، بهداشت محیط و سازمان غذا و دارو است. زیرا مرزهای آبی و خاکی ایران بسیار گسترده است و با توجه اختیارات محدود، ارگان‌ها و سازمان‌ها به تنهایی نمی‌توانند از پس این معضل برآیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha