چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

چرا دندان سالم درد میگیرد؟

سلامت نیوز:دندان درد یکی از تجربه هایی است که اکثر افراد با ابتلا به آن، از مسکن های مختلف استفاده می کنند.

عزت الله خامسی دندانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره علت درد دندان اظهار کرد: پوسیدگی یکی از مهمترین علت های درد دندان با مراحل مختلف است، گاهی این پوسیدگی تا رسیدن به عصب و ریشه  نیز پیش می رود.

وی در خصوص علل دیگر درد دندان گفت: مصرف برخی خمیردندان های ساینده و مسواک های زبر، مینای طوق دندان را دچار ساییدگی می کند که در این حالت درد دندان با نوشیدن آب سرد و گرم یا مصرف شیرینی جات به وجود می آید.

این دندانپزشک درباره درد دندان ناشی از پوسیدگی بیان کرد: وقتی پوسیدگی دندان یک حفره کم عمق است، بیمار با نوشیدن آب سرد دندان درد می گیرد. اما در مراحل پیشرفته، بیمار دردهای خود به خودی شبانه دارد که نشانه رسیدن پوسیدگی به عصب دندان است.

وی مرحله پیشرفته تر پوسیدگی را ورود عفونت و میکروب ها به ریشه دندان دانست و عنوان کرد: در این مرحله از پوسیدگی با التهاب بند و آبسه دندان مواجه هستیم.

خامسی در مورد راهکارهای درمانی برای کاهش درد دندان عنوان کرد: اگر درد به علت حساسیت مینا در طوق دندان باشد، درمان آن استفاده از خمیردندان های ضدحساسیت است.

وی با بیان اینکه درمان اصلی دردهای مربوط به پوسیدگی دندان مراجعه به دندانپزشک است، تصریح کرد: مصرف مسکن به طور موقت کارساز است که برای دندان دردهای عصبی بدون عفونت، استامینوفن و آسپرین بسیار سودمند هستند.

این دندانپزشک افزود: با ورود میکروب ها به کانال های دندان، درد آن با ورم مفصل فکی و احساس برآمدگی دندان همراه می شود که بهتر است از داروهایی مانند ایبوپروفن و ژلوفن استفاده کرده و در اولین فرصت به دندانپزشک مراجعه کنند.

وی درباره موارد منع مصرف داروهای مسکن یادآور شد: افرادی که سابقه زخم یا ورم معده دارند، نباید از داروهای آسپرین، ایبوپروفن و ژلوفن استفاده کنند و در صورت اجبار، بعد از غذا، همراه داروهای ضد اسید معده؛ مانند شربت هیدروکسید منیزیم این داروها را مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha