وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اینكه نتایج تحقیقات قند و لیپید شهر تهران نشان داد كه سالیانه یك درصد بر شیوع دیابت اضافه می‌شود، گفت: همچنین بیماریهای قلبی عروقی طی ده سال آینده در كشور دو برابر می‌شوند.

مرضیه وحیددستجردی در حاشیه بازدید از مركز تحقیقات قند و لیپید شرق تهران در جمع خبرنگاران به سه برابر شدن شیوع سرطان طی ده سال آینده در كشور اشاره كرد و افزود: باید از عوامل خطرساز ایجاد این بیماریها جلوگیری كنیم بنابراین ما آموزش‌های لازم و برنامه ریزی‌های كشوری را در ادارات وزارت بهداشت به انجام می‌رسانیم.

وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه پیشگیری و درمان گفت: اما آنچه كه بسیار مهم است به كارگیری توصیه‌های بهداشتی و رعایت كردن آنهاست.

وی از اجرای پروژه پیشگیری از دیابت با هدف كاهش بیماری، افزایش امید به زندگی و افزایش كیفیت زندگی در شش شهر بزرگ كشور در ماه آینده خبر داد و گفت: قطعا در این زمینه آموزش‌هایی را خواهیم داد و باید مردم نكاتی را رعایت كنند و برای بررسی این بیماری به مراكز مراجعه كنند.

وحید دستجردی با بیان اینكه شیوه زندگی ما به شیوه زندگی بدون تحرك و كاملا مصنوعی و صنعتی تبدیل شده است، گفت: افزایش وزن یكی از مهمترین تبعات این بی تحركی است كه سلامت مردم را به خطر می‌اندازد. بنابراین اساس توصیه ما برای سلامت مردم تغییر شیوه زندگی است.

وزیر بهداشت با بیان اینكه مردم باید ورزش، تحرك و‌ پیاده روی و رعایت مسائل تغذیه‌ای را به عنوان دو دستورالعمل اساسی رعایت كنند، گفت: نكته ضروری به خصوص تغذیه سالم است كه همان تغذیه سنتی ماست كه متاسفانه امروزه تغذیه‌هایی به صورت غذاهای فست فود و یا استفاده از موادی كه چربی زیادی دارند (چربی‌های ترانس و روغن‌های جامد) رایج شده است.

وی با بیان اینكه باید از مصرف غذاهای بسیار شیرین نیز پرهیز كرد، گفت: به عبارتی غذاهای چرب و شیرین منجر به افزایش وزن خواهند شد كه سلامت مردم را به خطر می‌اندازد. بنابراین ما به مردم توصیه می‌كنیم كه تحرك و رژیم غذایی سالم را در دستور كار خود قرار دهند.

دستجردی در ادامه بر ضرورت حمایت دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور از مراكز درمانی تاكید كرد و افزود: این مراكز وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشكی هستند اما درعین حال با توجه به اهمیت برخی از این مراكز از جمله مركز تحقیقات قند و لیپید از نتایج تحقیقات این مركز می‌توان برای افزایش سطح سلامت مردم، كم كردن بیماریها استفاده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha