پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 185639

سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل اعلام کرد که بر اساس آزمایشات انجام شده قهوه که تاکنون عامل محتمل بروز سطان مری شناخته می شده بود سرطان زا نیست اما خوردن نوشیدنی های بسیار داغ می تواند سبب ابتلا به سرطان حلق و مری در افراد شود.

نوشیدنی های داغ عامل سرطان مری هستند

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل اعلام کرد که بر اساس آزمایشات انجام شده قهوه که تاکنون عامل محتمل بروز سطان مری شناخته می شده بود سرطان زا نیست اما خوردن نوشیدنی های بسیار داغ می تواند سبب ابتلا به سرطان حلق و مری در افراد شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، گروهی از پزشگان و دانشمندان آژانس بین المللی تحقیقات سرطانی سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه نتایج تحقیقات اخیر این نهاد را در رابطه با عوامل سرطان زا در غذاها منتشر کرد.
دانشمندان مذکور از این تحقیقات این طور نتیجه گرفته اند که ترکیبات موجود در قهوه که تاکنون یکی از عوامل محتمل بروز سرطان حلق و مری شناخته می شدند در این بیماری نقشی ندارند.
در همین گزارش با اشاره به این که مصرف نوشیدنی های بسیار داغ می تواند به بروز سرطان مری و حلق منجر شود گفته شده است که مواد و ترکیبات موجود در این نوشیدنی ها سرطان زا نبوده بلکه درجه حرارت این نوشیدنی ها است که می تواند سبب بروز این بیماری بشود.


دانشمندان سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل به این نکته نیز اشاره کرده اند که گرچه کشیدن سیگار و مصرف الکل از عوامل اصلی سرطان مری بشمار می روند اما در تحقیقات این دانشمندان موارد ابتلا به بیماری سرطان حلق و مری بیشتر دربرخی از کشور های آسیایی ، آمریکای جنوبی و شرق آفریقا رایج است که مردم آن ها به خوردن نوشیدنی های داغ عادت دارند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha