پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،گفت: همکاری های مشترک بین ایران و واتیکان و دیگر کشورها، به رفع مشکلات حوزه زنان و خانواده کمک می کند.

۸ چالشی که به زنان و خانواده آسیب می زند

سلامت نیوز:معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،گفت: همکاری های مشترک بین ایران و واتیکان و دیگر کشورها، به رفع مشکلات حوزه زنان و خانواده کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز، ایرنا نوشت: شهیندخت مولاوردی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی زنان با شورای پاپی امور خانواده واتیکان در محل هتل آزادی پارسیان افزود: تغییرات و تحولات گسترده ای در نهاد خانواده در 50 سال اخیر رخ داده که این تغییرات بین کشورهای مختلف جهان مشترک است، پس باید همکاری های مشترکی وجود داشته باشد، تا برای رفع مشکلات ناشی از آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی افزایش نرخ طلاق، کاهش ازدواج، کاهش انگیزه زوج های جوان به فرزندآوری، افزایش خانواده های تک واحدی، شیوع اشکال مختلف خانواده، خانواده گسترده هسته ای، شیوع پدیده سالمندی و زنانه شدن سالمندی را از جمله تغییرات و تحولات در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: همه اینها اثرات زیادی برای تضعیف خانواده دارد که همکاری های مشترک می تواند برای غلبه بر این چالش ها کمک کند.

مولاوردی خاطرنشان کرد: آینده پژوهی و پیش بینی تحولات خوب برای حوزه خانواده می تواند محور گفت و گوهای مشترک میان کشورهای جهان باشد تا ما را در پرداختن به این نگرانی ها کمک کند.

وی همچنین در ادامه به برنامه های سراسقف وینچنزو پالیا رئیس شورای پاپی و امور خانواده واتیکان که از روز یکشنبه وارد ایران شده است، اشاره کرد و گفت: دیدار رسمی در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، سفر به قم و بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب، زیارت بارگاه حضرت معصومه (س)، بازدید از دفتر مطالعات و تحقیقات زن قم، دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، بازدید از کتابخانه ملی و دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله برنامه های هیات واتیکانی در ایران بوده است.

همچنین وینچنزو پالیا با ابراز خوشحالی از سفر به ایران مطالبی را درخصوص زمینه های همکاری مشترک میان ایران و واتیکان بیان کرد.

فهیمه فرهمندپور مشاور امور زنان و خانواده وزیر کشور نیز در این نشست گفت: چالش هایی که در حوزه خانواده وجود دارد دغدغه های مشترکی است که در جهان امروز با آن مواجه هستیم و رویکردهای دینی در حل این مشکلات تاثیرگذار است.

وی گفت: باید ارزش های ثابت در دین و در نظام آفرینش و انسان شناسی را شناسایی کنیم چون بدون شناخت آنها هرگز نمی توانیم به پاسخ های شفاف دینی برای حل مشکلات واقعی جهان اسلام برسیم.

عالیه شکربیگی دبیرکارگروه خانواده سالم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز گفت: ما امروز در یک دهکده جهانی زندگی می کنیم و در این دهکده ارزشها و تحولات بسیار سریع اتفاق می افتد و ما چهار تحول افزایش طلاق، کاهش باروری، افزایش زنان سرپرست خانوار و گونه های جدید همسرگزینی را با کشورهای جهان به صورت مشترک داریم.

وی با بیان اینکه راهکارهای ما باید در یک بستر جهانی جهت رفع این مشکلات وجود داشته باشد، ادامه داد: شورای پاپی خانواده در واتیکان می تواند با برگزاری نشست های جهانی در حوزه خانواده به این مشکلات بپردازد چون در تحولات خانواده آینده پژوهی و پیشگویی خانواده در این جامعه جهانی نیاز است.

فاطمه تندگویان مشاور امور بانوان وزیر نفت نیز گفت: در سال های گذشته تمام تلاش برخی از جوامع این بوده که خانواده را دچار چالش کند و این حرکت متضاد است چرا که از یک طرف جامعه بین الملل انسجام و تحکیم بنیان خانواده را می خواهد و از طرفی دیگر ابزارهایی برای فروپاشی خانواده به صورت خاص در حوزه آسیا در نظر می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: سرعت تحولات خانواده خیلی زیاد است اگر این عزم در سطح جامعه بین الملل شکل نگیرد جهان در خطر است.
در این نشست برخی دیگر از بانوان فعال در حوزه زنان و خانواده مسائل و مشکلات موجود در عرصه خانواده را مطرح کردند.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha