محققان موفق به ساخت یک دوربین هیبریدی قابل حمل شدند که علاوه بر امکان مشاهده سطح پوست، مشاهده عمقی پوست را نیز امکان پذیر می کند.

سلامت نیوز:محققان موفق به ساخت یک دوربین هیبریدی قابل حمل شدند که علاوه بر امکان مشاهده سطح پوست، مشاهده عمقی پوست را نیز امکان پذیر می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا  این اسکنر دستی محصول مشترک محققان دانشگاه های لستر و ناتینگهام و ترکیبی از فناوری اپتیکی و تصویربرداری گاما است.


به گزارش ساینس،سیستم هیبریدی امکان مشاهده سطح پوست را فراهم می کند. روش اسکن به روش گاما در این فناوری scintigraphy نام دارد؛ در این روش هسته های پرتوزا (رادیواکتیو) به بیمار تزریق می شوند و‌ با عملکردهای فیزیولوژیکی بدن تعامل می کنند؛ سپس سیگنال های حاوی اطلاعات بیولوژیکی توسط دوربین شناسایی می شوند. با استفاده از ت

رکیب این دو روش پزشک قادر است نمایی چندبعدی از سطح سلولی مشاهده کند. مهمترین کاربرد این روش مشاهده سلولی پوست و چشم است.
این دستگاه در مقایسه با نمونه های دیگر، بسیار کم حجم بوده و به راحتی قابل حمل است. نمونه های اولیه این اسکنر دستی در آزمایش های بالینی مختلف روی غدد لنفاوی و تیرویید، غدد اشکی و استخوان ها موفقیت آمیز گزارش شده است.


محققان در حال توسعه این روش برای سرعت عمل در تشخیص انواع بیماری ها به صورت سرپایی هستند. نتایج این تحقیقات در نشریه آنلاین Nuclear Medicine منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha