یک پزشک افغانستانی توانسته است با ساخت یک دستگاه از قطع عضو بیش از ۱۰۰ پلیس در افغانستان جلوگیری کند.

سلامت نیوز:یک پزشک افغانستانی توانسته است با ساخت یک دستگاه از قطع عضو بیش از ۱۰۰ پلیس در افغانستان جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، یک پزشک افغانستانی توانسته است با ساخت یک دستگاه از قطع عضو بیش از 100 پلیس در افغانستان جلوگیری کند.

«صفی‌الله سعادت» متخصص ارتوپدی در بیمارستان 300 تخت‌خوابی پلیس در افغانستان گفت: این دستگاه برای افرادی ساخته شده که از همه‌جا ناامید شده‌اند و ویژگی آن این است که زمان درمان را از یک‌ونیم سال به چهار و نیم ماه کاهش می‌دهد؛ قابلیتی که در دیگر دستگاه‌های ثبت شده جهانی وجود ندارد.

پزشک افغانستانی گفت: این دستگاه در سال 1393 ساخته‌ شده و قرار است توسط نهاد جهانی به نام «سعادت افغان فکشن دیوایس» به نام افغانستان ثبت شود و سایر کشورها برای درمان مجروحان از آن استفاده کنند.

وی گفت: این دستگاه سبک‌تر و کوچک‌تر از دستگاه‌هایی است که در کشور‌های پیشرفته از آن برای درمان شکستگی‌های پیچیده استخوان‌ها استفاده و در مدت 4 و نیم ماه مجروح درمان می‌شود.

پزشک افغانستانی درباره نام این دستگاه گفت: نام این دستگاه را «سعادت افغان فکشین دیوایس» نهاده‌ است، در چند نشست جهانی جزئیات آن ارائه شده و قرار است این دستگاه توسط یک نهاد جهانی ثبت شود.

وی اظهار داشت: سربازانی که در نتیجه انفجار مین در هنگام وظیفه مجروح و در بیمارستان بستری‌ هستند با استفاده از این دستگاه از قطع عضوشان جلوگیری شده است.

پلیس مجروح افغانستانی در ولایت «لغمان» در رابطه با فایده این دستگاه اظهار داشت: در انفجار مین زخمی شدم و 5-6 مرتبه عمل شدم اما توسط این دستگاه زودتر بهبود یافتم.

یک سرباز مجروح افغانستانی در رابطه با کارایی این دستگاه گفت: پزشکان می‌خواستند پایم را قطع کنند اما توسط متخصص ارتوپدی عمل شدم و الان رو به بهبود هستم.

آوا نوشت: روزانه در نتیجه حمله‌های تروریستی در افغانستان افراد زیادی کشته و زخمی و برخی‌ از این افراد نیز دچار قطع عضو می‌شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha