برپایه توافق تهران و مسکو، یک کارخانه داروسازی به صورت مشترک با روسیه برای ساخت داروهای مختلف از جمله ویژه بیماری های سخت درمان در ایران راه اندازی می شود.

روسیه و ایران کارخانه مشترک دارویی راه اندازی می کنند

سلامت نیوز:  برپایه توافق تهران و مسکو، یک کارخانه داروسازی به صورت مشترک با روسیه برای ساخت داروهای مختلف از جمله ویژه بیماری های سخت درمان در ایران راه اندازی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دیمیتری ماروزوف مدیر کل شرکت بیوکاد در این باره گفت که شرکت روسی فناوری های مربوطه به تولید و چرخه آن را واگذار کرده و ایرانیان نقش سهامدار را ایفا می کنند.


خبرگزاری اسپوتنیک امروز (شنبه) در این باره نوشته است:بنا به اعلام شرکت بیوکاد، قرار داد مربوط به راه اندازی واحد تولیدی مشترک داروسازی با ایران، در مرحله امضا قرار دارد.


بیوکاد شرکت بیوفناوری روسیه، تولید کننده داروهایی برای درمان سرطان خون، بیماری های زنان و اعصاب و همچنین امراض عفونی معرفی شده که دفاتر و نمایندگی هایی در آمریکا، برزیل، چین، هند، سنگاپور و بسیاری از کشور های دیگر دارد.


هفته پیش نیز اعلام شد که پتروواکس یکی از پیشرفته ترین کارخانه های روسیه در حوزه های تولید داروهای نوآورانه، زیست دارو و واکسن، برنامه راه اندازی واحد تولید مشترک واکسن های ضد انفلوآنزا و هپاتیت ب را با طرف ایرانی خود نهایی کرده است.


پیاده سازی 100 درصدی فناوری تولید در این حوزه پس از مکان یابی و همراهی تا کسب گواهینامه های الزامی تایید وزارت بهداشت ایران برای عرضه در بازار جزو برنامه های همکاری ایران و روسیه است.


خانم یلنا آرخانگلسکایا رییس شرکت پترو و اکس در این باره گفته است: توافق انتقال فناوری تولید واکسن ضد ویروس هپاتیت بی و تولید دارو برای معالجه روماتیسم مفصلی نیز با طرف های ایرانی امضا شده که در صورت اجرای موفقیت آمیز این دو قرارداد، حاضر به همکاری در تولید دیگر داروها نیز هستیم.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha