رئیس سازمان جهانی بهداشت، مارگرت چان، 29 دسامبر (8 دی ) در مورد خو‌ش‌خیالی در مقابل پاندمی آنفلوآنزای خوکی هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: "یک چیز که مورد نیاز این است که مراقبت در مقابل حس خوش‌خیالی است. ویروس‌های غیرقابل‌پیش‌بینی هستند. ما نباید غافلگیر شویم. به همین علت سازمان جهانی بهداشت برای ردیابی تحول این ویروس ادامه خواهد یافت. ما ویروس را با چشم عقاب زیر نظر خواهیم داشت."

چان اشاره کرد حتی اگر چندین کشور در نیمکره شمالی از نقطه اوج دومین موج عفونت‌ها گذشته باشند، هنوز میزان سرایت در سایر کشورها شدید است.

او تاکید کرد: "هنوز برای ما خیلی زود و پیش‌رس است که بگوییم به پایان پاندمی آنفلوآنزای در جهان رسیده‌ایم."

ویروس آنفلوآنزای A را از هنگام شناسایی آن در ماه مارس دست کم 11561 نفر را کشته است.

 گسترش سریع این ویروس باعث شد سازمان جهانی بهداشت در ماه ژوئن پاندمی اعلام کند. اما در حالی که اغلب بیماران نشانه‌های خفیف بروز دادند، سازمان بهداشت جهانی به خاطر حساسیت بیش از حد نشان دادن، مورد انتقاد قرار گرفته است.

چان تاکید کرد که این از سر خوش‌‌اقبالی بود که معلوم شد پاندمی تاثیری خفیف‌تر از حد انتظار دارد.

او گفت: "این حقیقت که پاندمی آنفلوآنزا که مدت‌ها بود انتظار آن می‌رفت، تاثیرات خفیفی داشته است، بهترین خبر بهداشتی در یک دهه اخیر است."

او افزود: "اگر ما با یک پاندمی شدید مواجه می‌شدیم، ممکن بود روند توسعه بهداشتی در جهان متوقف می‌شد و همه دستاوردهای بهداشتی به سختی کسب‌شده در ده سال گذشته به باد می‌رفت."

 رئیس سازمان بهداشتی سازمان ملل گفت در حالیکه جهان نسبت به 5 سال گذشته بهتر آماده است با پاندمی‌ها مقابله کند، "هنوز جهان به طور کامل آماده نیست."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha