به همت معاونت فرهنگی جهاد علوم پزشکی شهیدبهشتی و با همکاری دانشکده بهداشت دانشگاه، نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی جامعه و چالش‌های بهداشتی با عنوان «موبایل، آسیب‌ها و راهكارها» برگزار شد.

رنجبریان، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در این نشست، امواج موبایل را جزو دسته امواج میكرو ارزیابی كرد كه قابلیت جذب شدن در بدن را دارند و موجب افزایش دمای بدن، خصوصا سلولهای مغزی و تخریب آنها در بلند مدت می‌شوند.

وی در ادامه ضمن تاكید به بررسی علمی فن آوری‌های نوین و آثار سوء آنها بر زندگی آدمی، تصریح كرد: امروزه در كنار موبایل، ماكروویو، تلویزیون، دكل‌های ماهواره‌ای و بسیاری از فن‌آوری‌های دیگر دارای اثرات اثبات شده مخرب بر سلامت آدمی هستند كه می بایست مورد توجه جدی مردم قرار بگیرند. البته این به معنی استفاده نكردن و دوری گزیدن از فن آوری نیست، بلكه آگاهی بخشی در راستای استفاده صحیح تر از اینگونه دستاوردهای بشری است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در ادامه با تاكید بر فرهنگ سازی جهت استفاده بهتر از دستاوردهای الكترونیك چند دهه اخیر، افزود: مردم و مسئولان همگی می‌بایست در امر خطیر فرهنگ سازی نقش ایفا كنند و در این مسیر نقش دانشگاهیان و تحقیقات موثر آنها بسیار مهم خواهد بود.

رنجبریان در پایان سخنان خود بر تجمیع تحقیقات دانشگاهی در خصوص اثرات منفی فن آوری‌های نوین تاكید كرد و استانداردسازی با توجه به شرایط داخلی را مسیر اصلی برون رفت از مشكلات فعلی فناوری‌های نوین دانست.

گفتنی است نشست آتی این سلسله نشست‌ها با عنوان «آنفلوآنزای نوع A و اقدامات پیشگیرانه» در اواخر ماه جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha