شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 185787

زندگی کردن در نزدیکی فرودگاه‌ نه تنها به قدرت شنوایی آسیب می‌زند بلکه سلامت قلب را هم به خطر می‌اندازد.

سکونت در نزدیکی فرودگاه، فشارخون را بالا می‌برد

سلامت نیوز:زندگی کردن در نزدیکی فرودگاه‌ نه تنها به قدرت شنوایی آسیب می‌زند بلکه سلامت قلب را هم به خطر می‌اندازد.

به گزارش  سلامت  نیوز به نقل از ایسنا، "مارتا روجک" نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه پزشکی دانشگاه "ژاجیلونیان" در هلند گفت: از دهه 1960 تعداد پروازها به شدت افزایش یافته است. طبق اعلام سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری در سال 2013 میلادی 64 میلیون فرود و بلند شدن هواپیما از روی باند گزارش شده که طی 20 سال آینده دو برابر می‌شود.

همچنین افزایش مداوم در پروازهای هوایی و گسترش فرودگاه‌ها در کنار توسعه مناطق مسکونی در نزدیکی فرودگاه‌ها موجب شده تعداد بیشتری از مردم در معرض آلودگی صوتی قرار گیرند.

به گفته مارتا روجک، شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض سر و صدای ناشی از هواپیماها خطر بالا رفتن فشارخون را افزایش می‌دهد که احتمال آن در شب بیشتر است. همچنین برخی از اطلاعات حاکی از آن است که با افزایش میزان قرار گرفتن در معرض این نوع آلودگی، نرخ بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری‌های قلبی و سکته مغزی هم بالا می‌رود.

در این بررسی 201 داوطلب 40 تا 66 ساله حضور داشتند و تقریبا نیمی از آنان در مدت بیش از سه سال در مناطقی زندگی می‌کردند که در معرض سطح بالایی از این نوع آلودگی صوتی بودند. همچنین گروه دیگر برای مدت بیش از سه سال به میزان زیادی در معرض این آلودگی نبودند.

به گزارش هلث دی نیوز، مطالعه انجام شده نشان داد: عارضه فشارخون بالا در گروه اول 40 درصد بوده در حالیکه این رقم در افراد گروه دوم تنها 24 درصد بوده است.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha