رئیس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تا پایان سال با کسری 570 میلیارد تومانی در حوزه درمان مواجه خواهیم شد، گفت: از تعرفه های اعمال شده سازمان نظام پزشکی رضایت نداریم زیرا موجب فشار به بیمه شده می شود و چالش آفرین است.

علی ذبیحی با اشاره به اینکه هفت هزار پزشک طرف قرارداد به جز پزشکان این سازمان داریم افزود: به علت مکانیزه نبودن نظام نظارت بر اسناد پزشکی و فعالیت پزشکان، نظارت در این زمینه نیز اثربخشی کامل ندارد.

وی گفت: بر اساس بودجه های مصوب امسال باید 3 هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم و معادل آن نیز باید به بیمه شدگان خدمات ارائه شود اما عدد و رقمها نشان می دهد تا پایان سال 570 میلیارد تومان در حوزه درمان کسری بودجه خواهیم داشت.

ذبیحی گفت: این کسری بودجه ناشی از افزایش تعرفه ها مانند افزایش قیمت در حوزه های جانبی است.

وی افزود: دفترچه بیمه به عنوان چک سفید و امضاء در اختیار بیمه شده است که با مراجعه به مراکز درمانی و بدون نظارت کافی شاهد گزارشهایی هستیم که به بیمه شده و سازمان تأمین اجتماعی هزینه های غیرواقعی تحمیل می شود.

ذبیحی گفت: به عنوان نمونه گزارشی در دست داریم که بیماری باید به صورت سرپایی ویزیت می شده اما بستری شده و یا تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی باید در این زمینه تجهیز شود و در حوزه درآمدها، مدیریت و نظارت بهتر و بیشتری داشته باشد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی از وزارت بهداشت و مسئولان حوزه سلامت خواست در این زمینه نظارت عمومی با روال منطقی داشته باشند.

وی گفت: تلاش کرده ایم در بیمارستانهای ملکی خودمان از تخلفات جلوگیری کنیم اما واقعیت آن است که ما مسئول همه بهداشت و درمان کشور نیستیم و به صورت جزیره ای هم نمی توانیم جلوی تخلفات را بگیریم چرا که ورود ما نارضایتی های زیادی را ایجاد می کند.

ذبیحی گفت: در این زمینه با مسئولان وزارت بهداشت صحبت کردیم اما به ساز و کار واحدی نرسیده ایم.

وی افزود: افزایش تعرفه ها بیش از تورم جامعه طبیعی نیست چرا که در سرویس دهی به بیمه شده ها مشکل آفرین می شود.

ذبیحی گفت: قبل از تعیین تعرفه ها، جلسات مکرری را با مسئولان وزارت بهداشت و نمایندگان سازمان نظام پزشکی داشته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha