متخصص داخلی گفت : جروبحث های شدید در بین زوجین سبب بروز عارضه فشارخون در آن ها می شود.

جر و بحث های شدید بین همسران باعث فشارخون می شود

سلامت نیوز:متخصص داخلی گفت : جروبحث های شدید در بین زوجین سبب بروز عارضه فشارخون در آن ها می شود.

فاطمه زاهدی متخصص داخلی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به دعواهای زناشویی و نقش آنها در بروز بیماری فشار خون اظهار داشت: هنگام دعوا سطح هورمون کورتیزول افزایش می یابد.

زمانی که شما در حال مجادله هستید، بخشی از مغزتان که آمیگدال نامیده می شود، فعال می شود و در این هنگام به علت بالا رفتن سطح آمیگدال در بدن، زوجین دچار استرس می شوند.

وی ادامه داد: زمانی که با شریک زندگی خود در حال مجادله هستید ، میزان زیادی از هورمون های نوراپی نفرین و آدرنالین ترشح می شود و این سبب بالارفتن ضربان قلب ، انقباض رگ های خونی و افزایش فشار جریان خون در عضلات و مغز می شود.

وی در خصوص ارتباط مستقیم مجادله با افزایش فشارخون گفت: در زمان دعوا با همسر خود به علت بالا رفتن سطح آدرنالین و نوراپی سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و تنظیم جریان خود در رگ ها به هم می ریزد و این مسئله سبب بروز عارضه فشارخون در دوطرف می شود.

زاهدی یاد آورشد: نفس تند باعث سفت شدن قفسه  سینه می شود که می تواند دردهای شدیدی را ایجاد کند و در هنگام بروز مشاجره خانوادگی اضطراب در افراد به شدت بالا می رود و همین امر سبب کاهش تعدادسلول های سفید شده و خون برای تنظیم گلبول های دفاعی بدن جریانش رابیشتر کند و این باعث افزایش فشارخون می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha