شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 185827

محققان بلژیکی دریافتند که شنیدن انواع موسیقی باعث درک متفاوت طعم هر غذا در مغز می‌شود.

تاثیر موسیقی بر طعم غذا!

سلامت نیوز:محققان بلژیکی دریافتند که شنیدن انواع موسیقی باعث درک متفاوت طعم هر غذا در مغز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان دانشگاه بروکسل دریافتند که شنیدن موسیقی آرام و موسیقی با ریتم تند در احساس چشایی انسان و درک طعم غذا و نوشیدنی‌ کاملا موثر است.
 
دکتر فیلیپو کاروالو، متخصص بیولوژی از دانشگاه بروکسل عنوان کرد: برای نتیجه‌گیری قطعی نظریه تاثیر موسیقی بر حس چشایی انسان، از گروهی از داوطلبان برای انجام آزمایش دعوت به عمل آمد.
 
وی در ادامه افزود: در مرحله اول آزمایش برای گروه اول داوطلبان در زمان خوردن نوشیدنی و غذا موسیقی آرام و دلنشین پخش و سپس برای گروه دوم، موسیقی پرضرب و خشن پخش شد.
 
به گزارش میل آنلاین، محققان پس از بررسی نتایج آزمایش دریافتند که تاثیر نوع موسیقی در درک انسان از مزه غذا تاثیر زیادی دارد.
 
با توجه به نتایج حاصل از این مطالعه ثابت شد که شنیدن موسیقی‌های مختلف نه تنها بر اعصاب و وران انسان تاثیر‌گذار است بلکه نوع موسیقی نیز در درک متفاوت انسان از غذا تاثیر دارد.
 
بنابراین بهتر است صرف غذا همیشه در محیطی آرام و با موسیقی ملایم و با ریتم طبیعت همراه باشد، چرا که مصرف غذا در شرایط پرتنش نه تنها درک مغز از طعم غذا را تغییر می‌دهد بلکه بر عملکرد فیزیولوژیک بدن انسان نیز تاثیر منفی دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha