نایب رییس شورای عالی نظام پزشكی كشور با بیان این كه سازمان نظام پزشكی با اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها به شرط اعمال اصلاحات در آن و استفاده مناسب از ظرفیت‌های بخش خصوصی موافق است، ابراز امیدواری كرد كه نظرات این سازمان در اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها لحاظ شود.

دكتر محمدرضا نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاكید بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها، گفت: یكی از نقاط ضعف در بحث پزشك خانواده آن است كه بخش خصوصی هنوز نتوانسته در این امر به طور كامل درگیر باشد.

دكتر نوروزی ادامه داد: اگرچه موضوع پزشك خانواده چندین بار به صورت بحث مشترك میان سازمان نظام پزشكی و مسوولان وزارت بهداشت مطرح شده، اما درخواست ما از وزارت بهداشت این بوده كه در شوراهای مربوط به این امر اعضای سازمان نظام پزشكی به عنوان عضو ثابت حضور دشته باشند.

نایب رییس شورای عالی نظام پزشكی كشور افزود: بر این اساس مقرر شده بود كه در شورای عالی پزشك خانواده، رییس سازمان نظام پزشكی و در شوراهای كارشناسی‌ آن، اعضای سازمان نظام پزشكی حضور داشته باشند. این توافق در جلسه‌ میان وزارتخانه‌های رفاه و بهداشت، سازمان نظام پزشكی و عوامل دخیل در امر پزشك خانواده مطرح شد؛ اما هنوز به صورت عملیاتی و اجرایی این امر حاصل نشده است.

دكتر نوروزی در پایان ابراز امیدواری كرد كه بخش غیردولتی نیز بتواند در موفقیت كامل طرح پزشك خانواده نقش خود را ایفا كند و نظرات سازمان نظام پزشكی نیز در مورد طرح پزشك خانواده لحاظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha