افزایش کمک هزینه خرید عینک ، سمعک و عصا برای بازنشستگان دولت

سلامت نیوز: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش کمک هزینه خرید عینک ، سمعک و عصا برای بازنشستگان تحت پوشش این صندوق خبر داد .
محمود اسلامیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما کمک هزینه خرید عینک بازنشستگان را در سال گذشته 500 هزار ریال دانست و گفت : این مبلغ امسال به 800 هزار ریال رسیده است .

وی افزود: بازنشستگان همچنین می توانند از امسال برای خرید عینک به جای دریافت 1 میلیون و 500 هزار ریال 2 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه دریافت کنند .
اسلامیان با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری برای خرید عصا در سال گذشته به بازنشستگان مبلغ 100 هزار ریال پرداخت می کرد گفت: این مبلغ در سال 95 به 200 هزار ریال افزایش یافته است .
وی به مبلغ 30 میلیون ریالی بیمه عمر بازنشستگان دولت برای خانواده های متوفی اشاره کرد افزود : این مبلغ تا یک ماه اینده به 50 میلیون ریال افزایش خواهد یافت .
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری زمان پرداخت حقوق خرداد بازنشستگان تحت پوشش را امشب اعلام کرد و گفت : بازنشستگان می توانند از فردا با مراجعه به بانک های عامل، همراه با حقوق خرداد، مابه التفاوت افزایش حقوق فرودین و اردیبهشت خود را نیز دریافت کنند .
وی مجموع حقوق بازنشستگان دولت را در خرداد، هزار و 880 میلیارد تومان دانست و گفت : این مبلغ با احتساب معوقات فروردین و اردیبهشت به 2 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است .
اسلامیان علت تاخیر پرداخت حقوق بازنشستگان را طی چند سال اخیر مربوط به فرایندی دانست که براساس ان حقوق بازنشستگان ابتدا به حساب دستگاه زمان خدمت واریز می شد و بعد در اختیار صندوق قرار می گرفت .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حقوق بیش از 600 هزار نفر از بازنشستگان در 13 استان کشور بصورت مستقیم و بدون واسطه پرداخت می شود گفت: با تلاشی که در این خصوص صورت گرفته است تعداد این استان ها در خردادماه به 23 استان رسیده است.
اسلامیان ابراز امیدواری کرد حقوق بازنشستگان تمام استان ها از شهریور امسال بصورت مستقیم و بدون واسطه پرداخت شود که این روند می تواند، زمان پرداختی ها را تا 2 روز تسریع دهد .
وی همچنین با اشاره به طرح پلکانی افزایش حقوق بازنستگان در سال 95 گفت: با اجرای این طرح متوسط حقوق بازنشستگان از یک میلیون و 290 هزار تومان سال گذشته به یک میلیون و 468 هزارتومان در سال جاری افزایش یافته است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha