رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به وجود مقارهایی در محدوده محله شهران، گفت: حفره های وسیعی زیر زمین و در نقاط مختلف پایتخت می تواند یک محله را ببلعد.

فضاهای خالی زیر زمین می تواند یک محله را ببلعد

سلامت نیوز:رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به وجود مقارهایی در محدوده محله شهران، گفت: حفره های وسیعی زیر زمین و در نقاط مختلف پایتخت می تواند یک محله را ببلعد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، مجتبی شاکری در جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی حادثه شهران، با تاکید بر اینکه مسئولان نباید در شناخت اصل مسئله دچار مشکل شوند، تصریح کرد: البته در خلوت خود حتماً گمانه های ریزتر و دورتر را در دستور قرار دهیم و استفاده کنیم تا حقیقت مطلب مشخص شود.

وی با بیان اینکه باید نگاه به این جلسه مدیریتی باشد نه نقطه ای، افزود: باید از این جلسه یک بیانیه هشدار آمیز از سوی مجموعه افراد مسئول - اعم از مجموعه ها ی دولتی و شهری – صادر شود؛ در واقع حاصل این جلسه باید بیانیه ای باشد که برای شورای شهر و مسئولان باقی بماند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پایتخت استعدادهای فراوانی برای آسیب در حوادثی مانند زلزله و رانش زمین و نظایر آن دارد، گفت: هم اکنون 30 درصد آبی که مردم استفاده می کنند، هدر می رود و وارد بافت های زیرین زمین می شود. سرنوشت این آب ها از جمله نکاتی است که باید به آن توجه شود؛ چرا که رخداد حادثه در این بخش نه بالقوه، بلکه به صورت بالفعل وجود دارد؛ حادثه هم خبر نمی کند که چه زمانی رخ می دهد.
وی با اظهار اینکه در گزارشِ حفاری های مترو، بحث مقارها مطرح شده است، گفت: این بحث بسیار مهم است؛ فضاهای بازی که زیر زمین وجود دارد ممکن است یک محله را ببلعد. اگرچه ممکن است این موضوع هیچ ربطی به شهرداری تهران نداشته باشد اما رصد کردن مقارها با توجه به اینکه تهران یک شهر قدیمی است باید در دستور کار قرار بگیرد.

شاکری با اشاره به اینکه سه رودخانه بزرگ آبرسانی تهران را انجام می دهد، خاطرنشان کرد: سرنوشت این آب ها چه می شود؟ به کجا می رود و چه اتفاقاتی در زیر زمین برای آنها می افتاد؟ این مسئله ممکن است در هر نقطه ای رخ دهد. خوشبختانه در بازدید حضوری و پرسش هایی که به صورت تلفنی انجام دادم هماهنگی خوبی صورت گرفته بود، اما نباید فراموش کرد که این حادثه در یک نقطه رخ داد، اگر این اتفاق در چند نقطه صورت بگیرد، ممکن است دچار یک مشکل لاینحل شویم.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه تاکید کرد: برای اجرای پروژه های مترو شناسایی بافت زیرسطحی، هماهنگی با دستگاه های مرتبط پیش از حفاری،‌رصد کردن تغییرات بافت و تغییر مسیر آب و فاضلاب های زیرزمینی در موضوع مترو بسیار اهمیت دارد و نکته مهمتر حفظ امنیت مترو با وجود محدودیت های آن در جریان عملیات خرابکاری و تروریستی است.

وی با تاکید بر اینکه این موضوعات باید هم اکنون در این جلسات مطرح شود، یادآور شد: پنهان کردن این موضوع هیچ سودی ندارد بلکه نشان دادن درست و منطقی این مشکلات به شهروندان موجب می شود که آنها در جریان قرار بگیرند که در چه شهری و با چه هزینه مدیریتی زندگی می کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha