عضو انجمن فیزیوتراپی ایران تاکید کرد: افرادی كه در ماه رمضان تحت درمان فیزیوتراپی قرار می گیرند، به دلیل انجام درمانهای دستی و الكتریكی مختلف ممكن است دچار افت فشار خون و افت قندخون شوند.

توصیه های رمضانی به افراد تحت درمان با فیزیوتراپی

سلامت نیوز:عضو انجمن فیزیوتراپی ایران تاکید کرد: افرادی كه در ماه رمضان تحت درمان فیزیوتراپی قرار می گیرند، به دلیل انجام درمانهای دستی و الكتریكی مختلف ممكن است دچار افت فشار خون و افت قندخون شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،مهرداد بهرامیان، با اشاره به اینکه تمرین درمانی به عنوان یک قسمت مهم و جزو لاینفک درمان فیزیوتراپی است، گفت: احتمال افت فشار خون و افت قند خون در افرادی که تحت درمان فیزیوتراپی هستند وجود دارد.

وی افزود: به افراد روزه دار توصیه می شود در وعده های افطار و سحر خود از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنند تا در طول درمان های دستی از جمله درمان با سوزن خشک که درمانی نیمه تهاجمی با امکان افت فشار خون است، دچار افت کمتری از قندخون و در نتیجه فشارخون شوند و بلافاصله پس از انجام درمان از روی تخت بلند نشوند.

این فیزیوتراپیست ادامه داد: تمرین درمانی به عنوان یک قسمت مهم و نیز جزو لاینفک درمان فیزیوتراپی است، ازطرف دیگر افراد در ماه مبارک رمضان با یکسری محدودیت در فعالیت های فیزیکی مواجه هستند، اما هیچ گاه توصیه نمی شود که در هنگام روزه داری تمرینات خود را انجام ندهند. بلکه اگر به صورت صحیح و اصولی انجام شود باعث آرامش و کاهش استرس و درد و افزایش صبر و استقامت و حتی افزایش قدرت یادگیری و توانایی های ذهنی شده و سبب می شود قدرت و کشش پذیری و سلامت عضلات و مفاصل زودتر تامین شود و فرد سریع تر به زندگی طبیعی خود بازگردد. در نتیجه تداوم انجام تمرینات بسیار مهم است.

وی اظهارداشت: اگر افراد به مدت یک ماه تمامی فعالیت های بدنی خود را قطع کنند، ممکن است قدرت و استقامت قلبی عروقی آنها با مشکل مواجه شود و عضلات شان ضعیف شود و بعد از این ماه به زمان بیشتری برای بازگرداندن عضله به چرخه کار طبیعی نیاز است. بنابراین اگر افراد اصول تغذیه ای صحیح را رعایت کنند می توانند بطور منظم تمرینات خود را انجام دهند و سلامت جسمی خود را تامین نمایند.

عضو انجمن فیزیوتراپی ایران، گفت: در ماه مبارک رمضان برای جلوگیری از ضعف قوای جسمانی، کاهش فشارخون، سرگیجه، سردرد و تهوع باید از انجام تمرینات سنگین اجتناب کرد. چرا که فعالیت زیاد باعث از دست رفتن نمک، آب زیاد و در نتیجه عطش فراوان و افت فشارخون و ضعف شدید می شود.

بهرامیان توصیه کرد: نوشیدن کافی آب و مایعات در وعده های افطار و سحر باعث می شود تا افراد دچار کم آبی نشوند. زیرا، یکی از دلایل دردهای عضلانی - نیامی در افراد کاهش آب میان بافتی و به هم خوردن بالانس الکترولیت های بدن است.

وی ادامه داد: علاوه بر کاهش شدت تمرینات، مدت زمان انجام تمرین را نیز باید کاهش داد و حداکثر روزی ٣٠ دقیقه انجام شود. نکته مهم دیگر انتخاب زمان مناسب برای انجام تمرینات است. توصیه می شود زمانی که بیشترین میزان انرژی را دارید برای انجام تمرینات انتخاب کنید، منتهی به یاد داشته باشید که بلافاصله پس از خوردن غذا نباید تمرین انجام داد.

بهرامیان گفت: افراد عادی و بیماران که شدت تمریناتشان سبک است می توانند تمرینات خود را صبح انجام دهند. افراد ورزشکار که تمرینات سنگین تری دارند بهتر است یک تا سه ساعت پس از افطار تمرینات خود را انجام دهند. در کل بهترین زمان انجام تمرینات، همان یک تا سه ساعت پس از افطار است.

عضو انجمن فیزیوتراپی ایران در پایان، تاکید کرد: اما نکته آخر انتخاب ورزش مناسب است. بهترین ورزش در طول ماه رمضان، شنا و پیاده روی و دوچرخه سواری و ورزش های هوازی است که باعث تسریع گردش خون می شود و در نتیجه خون و اکسیژن بیشتری به مغز می رسد و شادابی و نشاط را در پی دارد. بیماران با مشورت با فیزیوتراپیست علاوه بر تمریناتی که به آنها توصیه شده است می توانند هر یک از ورزش ها را انجام دهند و در برطرف شدن دردها و حتی حفظ سلامتی خود در ماه مبارک رمضان بکوشند.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha