رئیس واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی و نسوج بیمارستان مسیح دانشوری از ثبت روز ملی اهدا عضو در تقویم ملی کشور خبر داد.

ثبت «روز ملی اهدای عضو» در تقویم ملی کشور

سلامت نیوز:رئیس واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی و نسوج بیمارستان مسیح دانشوری از ثبت روز ملی اهدا عضو در تقویم ملی کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،فرحناز صادق بیگی، رئیس واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی و نسوج بیمارستان مسیح دانشوری در مورد روز ملی اهدا عضو اظهار کرد: به دلیل اهمیت و ترویج فرهنگ اهدای عضو پیشنهاد ثبت و نام‌گذاری 31 اردیبهشت را به عنوان «روز ملی اهدای عضو» به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارائه کردیم.

وی در مورد علت انتخاب این تاریخ گفت: دو هفته قبل از رحلت امام خمینی(ره)، وزیر بهداشت وقت دکتر ایرج فاضل از امام سوال کرد که آیا اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی جایز است که امام این اقدام را جایز دانستند و به خط خود این موضوع را نوشته و برای پیگیری بیشتر به دکتر فاضل واگذار کردند.

رئیس واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی و نسوج بیمارستان مسیح دانشوری یادآور شد: سال گذشته از ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این درخواست را پیگیری کردیم و مشخص شد حسن هاشمی، وزیر بهداشت نیز با این موضوع موافقت کرده و نامه به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته است.

صادق بیگی افزود: در حال حاضر در مرحله تصویب نهایی این درخواست هستیم و به ما قول دادند که جلسه نهایی در روزهای اخیر برگزار خواهد شد و در تقویم سال 96 روز 31 اردیبهشت به نام «روز ملی اهدای عضو» به ثبت خواهد رسید.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha