بیشترین تلفات غرق شدگی مربوط به رودخانه هاست

سلامت نیوز: با پایان ماه مبارك رمضان و افزایش سفرهای تابستانی به ویژه به استان‌ها و شهرهای ساحلی و نیز حضور بیشتر استخرها، سازمان پزشكی قانونی كشور از هموطنان خواست كه حتما با رعایت اصول و قواعد و تنها در محدوده های مجاز ایمن سازی شده در دریا و در حضور غریق نجات اقدام به شنا كنند.

به گزارش سلامت نیوز  روابط عمومی پزشكی قانونی با اعلام اینکه :« در سال گذشته 879 نفر بر اثر غرق‌شدگی در كشور جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با سال قبل از آن 2.1 درصد كاهش یافته است.» افزود :« از كل موارد غرق‌شدگی در سال گذشته 748 نفر مرد و 131 نفر زن بودند. همچنین در این مدت استان های خوزستان با 132، مازندران با 116 و گیلان با 105 فوتی بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را به خود اختصاص می دهند.»

بیشترین تلفات غرق شدگی مربوط به رودخانه هاست

هرچند بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی همواره مربوط به رودخانه هاست اما این آمار در دریا و استخرها نیز بسیار قابل توجه است. در سال گذشته 224 نفر در رودخانه ها به دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند كه از این تعداد 187 نفر مرد و 37 نفر زن بودند. رودخانه ها از پایین ترین امنیت برای شنا برخوردارند و افراد کمتر احتمال می دهند در رودخانه دچار غرق شدگی شوند. عدم حضور نجات غریق در کنار رودخانه ها، نمایان نبودن گودی و عمق بستر رودخانه و وجود سنگ و اشیاء تیز، احتمال برخورد سر و شکستگی و نتیجتا غرق شدگی را افزایش می دهد.

پس از رودخانه ها غرق‌شدگی در دریا بیشترین آمار تلفات را در برمی گیرد؛ در سال گذشته 199 نفر در دریا جان خود را از دست دادند كه از این تعداد 185 نفر در محدوده های خارج طرح و 14 نفر در محدوده های مجاز جان باخته اند.

غرق‌شدگی در استخر نیز طی سال گذشته با 128 فوتی در رتبه سوم آمار تلفات غرق شدگی قرار می گیرد. در سال گذشته 108 مرد و 20 زن در استخرها جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش پس از استخر به ترتیب كانال با 88، دریاچه مصنوعی و سد با 71، چاه با 25، دریاچه مصنوعی 18 و سایر مكان‌ها با 128 فوتی در رتبه بعدی آمار غرق‌شدگی در سال گذشته قرار می گیرند.

مرگ 380 نفر در تابستان سال 94

 بر اساس آمارهای موجود در سازمان پزشكی قانونی كشور بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به فصل تابستان است. بر این اساس در سال گذشته 380 نفر بر اثر غرق‌شدگی در فصل تابستان جان خود را از دست داده‌اند كه بیشترین رقم آن با 162 فوتی در مرداد ماه ثبت شده است. آمار غرق شدگی در تابستان سال گذشته 43.2 درصد از كل موارد غرق‌شدگی در سال 1394 را در برمی گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha