محققان معتقدند که در پنج سال آینده با انجام یک آزمایش ساده خون می توان به افراد درباره احتمال ابتلای آنها به حمله قلبی هشدار داد.

تشخیص احتمال حمله قلبی با آزمایش ساده خون تا 5 سال آینده

سلامت نیوز:  محققان معتقدند که در پنج سال آینده با انجام یک آزمایش ساده خون می توان به افراد درباره احتمال ابتلای آنها به حمله قلبی هشدار داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محققان کالج ایمپریال لندن متوجه شدند که بدون لحاظ سایر فاکتورها، سطوح بالای آنتی بادی ها- مولکول هایی که توسط سیستم ایمنی تولید می شود -- با کم بودن خطر ابتلا به مشکلات قلبی ارتباط دارد.


به گزارش نشریه تلگراف،در حال حاضر، پزشکان برای محاسبه خطر ابتلا به مشکلات قلبی در آینده از اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، سابقه پزشکی، سطح کلسترول و فشار خون استفاده می کنند.


اما در آزمایش جدید خون، آنتی بادی های محافظتی IgG مورد جستجو قرار می گیرند که به نظر می رسد از بدن در برابر ابتلا به حمله قلبی حتی در زمانی که سطح کلسترول و فشار خون بالا است، محافظت می کند.


محققان در این مطالعه متوجه شدند که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب یا حمله قلبی و نیز خطر ابتلا به سکته مغزی و یا سایر حوادث قلبی در افرادی که بیشترین میزان آنتی بادی را در بدن داشتند، در طول پنج سال مطالعه به ترتیب 58 و 38 درصد کمتر بود.
به گفته محققان، استفاده از این آزمایش جدید خون به اطلاع رسانی به افراد درباره احتمال ابتلای انها به بیماری قلبی و همچنین به ارائه بهترین روش درمان کمک می کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha