یک داروساز از عدم توجه وزارت بهداشت به اقدام غیرقانونی هلال احمر برای تاسیس داروخانه انتقاد کرد و اظهار داشت: مثل اینکه قرار نیست در این کشور قانون اجرا شود.

دکتر محمدکاظم پورکاظمی در تشریح این اقدام غیرقانونی هلال احمر، به خبرنگار مهر گفت: به رغم نامه های متعددی که در این ارتباط به دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، معاونت داروی وزارت بهداشت و مقام عالی وزارت و همچنین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نوشته ایم اما هنوز هیچ پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده ایم.

این در حالی است که دکتر علیرضا زالی، قائم مقام سازمان نظام پزشکی ایران از سهم اندک داروخانه های خصوصی در بحث گردش دارویی انتقاد کرده و عنوان داشته بود که "از مجموع 8000 داروخانه ای که در کشور وجود دارد، 7000 داروخانه تنها 10 درصد گردش دارویی را برعهده دارند."

رئیس انجمن داروسازان گیلان با اشاره به مخالفت کمیسیون ماده 20 وزارت بهداشت با تاسیس داروخانه هلال احمر در شهرستان لاهیجان گفت: این در حالی است که اساسنامه جمعیت هلال احمر نیز می گوید که این نهاد نمی تواند داروخانه تاسیس کند.

در کشور یک هزار داروخانه تحت عناوین ویژه، دولتی و هلال احمر وجود دارد که بیش از 50 درصد گردش دارویی کشور را به خود اختصاص داده اند.

رئیس انجمن داروسازان گیلان به محتوای نامه های ارسالی به مقامات وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در این نامه ها درخواست کرده ایم که دستور بدهند از این اقدام غیرقانونی ممانعت به عمل آید اما نامه اداره کل نظارت برداروی وزارت بهداشت بعد ازافتتاح این داروخانه به دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسید.

پورکاظمی همچنین به نامه ای این انجمن به مقام عالی وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: در این نامه گفته ایم که طبق ماده 3 قانون، می بایست با این قبیل اقدامات برخورد و مکان مورد نظر پلمپ شود. ضمن اینکه نامه ای با همین محتوا به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نوشته ایم و درخواست کردیم به ماده 3 قانون نظارت کنند.

عدم پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها از سوی بیمه ها باعث شده این مراکز در خدمات دهی به مردم دچار مشکل شوند به طوری که برخی داروخانه ها از تهیه داروهای گرانقیمت که تحت پوشش بیمه هستند عاجز مانده اند.

پورکاظمی با عنوان این مطلب که درشهرستان لاهیجان کمبود داروخانه نداریم، گفت: متاسفانه به نامه هایی که آخرین آنها را یک هفته قبل نوشته ایم هنوز پاسخ قانع کننده ای داده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha