نماینده مردم زابل در مجلس گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان متولی صیانت از جنگل‌ها از امکانات کافی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در رویشگاه‌های جنگلی برخوردار نیستند.

سازمان جنگل‌ها امکانات لازم را برای مقابله با آتش‌سوزی ندارد

سلامت نیوز: نماینده مردم زابل در مجلس گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان متولی صیانت از جنگل‌ها از امکانات کافی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در رویشگاه‌های جنگلی برخوردار نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،احمدعلی كیخا با تأكید بر اینكه مجلس دهم باید نگاه ویژه و جدی‌تری به موضوع آتش‌سوزی جنگل‌ها داشته باشد، افزود: مجلس دهم باید در قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده، این موضوع را به‌عنوان یك مسئله جدی و مهم تلقی كرده و با توجه به مبانی قانونی و حقوقی نسبت به تخصیص اعتبارات ویژه و وضع قوانین مؤثر اقدام كند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، كمبود امكانات برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی را چالشی جدی خواند وگفت: زمانی كه در سازمان حفاظت محیط‌زیست مشغول بودم این مسئله به وضوح مشاهده می‌شد؛ البته مسئله ناهماهنگی دستگاه‌ها نیز در مواقع بحران ازجمله مواردی است كه باید به آن توجه كرد درحالی‌كه دستگاه‌ها باید در مواقع بحران با هماهنگی، دغدغه جدی‌تری برای حفظ منابع طبیعی و جنگل‌های كشور داشته و نسبت به رفع كمبود امكانات اقدام كنند.

وی با تأكید بر اینكه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و همچنین حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان متولی از امكانات كافی برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی برخوردار نیستند، ادامه داد: با توجه به اینكه این دستگاه‌ها، هم از نظر نیروی انسانی و هم تجهیزات و امكانات در تنگنا هستند تمامی دستگاه‌های متولی باید به‌صورت هماهنگ اقدامات لازم را با همكاری نهادهای محلی، مردم و تشكل‌ها انجام دهند تا آتش‌سوزی‌ در نقطه شروع مهار شو د. این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از ناهماهنگی دستگاه‌ها در مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها، گفت: براساس قانون تمامی دستگاه‌های نظامی، انتظامی و دولتی مكلف هستند كه در مواقع بحران وارد عمل شوند اما در عمل ما شاهد این هماهنگی نیستیم.

كیخا نقش مردم در كنترل و پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: در فصل گرما باید اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی‌ از سوی صدا و سیما نسبت به فصل‌های دیگر افزایش یابد و به‌طور مدوام هشدارهایی در این زمینه داده شود تا شهروندان نسبت به این امر آگاه شده و در جنگل‌ها اقدام به روشن كردن آتش نكنند.

وی با بیان اینكه بخشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها ناشی از سهل‌انگاری و خطای شهروندان است، تصریح كرد: میزان مجازات فردی كه به‌صورت تعمدی خساراتی به منابع عمومی كشور وارد می‌كند باید به اندازه‌ای باشد كه انگیزه را به‌طور كامل از بین برده و مانع از چنین اقدامات خصمانه‌ای شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha