خبرگزاری فرانسه به نقل از گزارش جدید کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خبر داد که تعداد آوارگان در پایان سال 2015 به بیش از 65 میلیون نفر در سراسر جهان رسید.

جمعیت آوارگان جهان به بیش از 65 میلیون نفر رسید

سلامت نیوز: خبرگزاری فرانسه به نقل از گزارش جدید کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خبر داد که تعداد آوارگان در پایان سال 2015 به بیش از 65 میلیون نفر در سراسر جهان رسید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش که همزمان با روز جهانی پناهندگان منتشر شد، برای نخستین بار در سال 2015 رکورد 60 میلیونی آوارگان شکسته شد.

در این گزارش، دو عامل درگیری های نظامی و تنش های داخلی تشدید کننده این جریان بی سابقه آوارگان شناخته شده و اعلام شد که احساسات سیاسی ضد مهاجران نیز اقدام ها برای اسکان پناهجویان را در کشورهای میزبان دچار کندی کرده است.

فیلیپو گراندی رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در این بیانیه نوشت: «اکنون اراده کشورها برای همکاری در نه تنها کمک به پناهجویان بلکه به خاطر کل منافع بشری در بوته آزمون قرار دارد.» بر اساس آمار سازمان ملل، تعداد آوارگان سراسر جهان در سال 2015 نسبت به سال 2014 بیش از 5.8 میلیون نفر افزایش یافت.

با توجه به جمعیت 7 میلیارد و 349 میلیون نفری کره زمین، به ازای هر 113 نفر، یک جنگ زده یا پناهجو وجود دارد که این نشانه ای از مخاطرات بی سابقه ای است که این کمیساریا با آن مواجه است. بر اساس آمار کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، اکنون جمعیت جهانی آوارگان از هر یک از دو کشور فرانسه یا انگلیس بیشتر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha