شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 18610

پژوهشگران مرکز پزشکی دانشگاه روچستر معتقدند درد پاشنه پا که با التهاب بافتهای این قسمت (التهاب غلاف کف پایی) و تورم همراه است، در صورت عدم درمان به یک آسیب جدی تبدیل می شود.

اصطلاح" آسیب‌های ناشی از استعمال مفرط" صدمات جسمی نظیر " آسیب آرنج تنیس بازان" و "درد زانوی دوندگان" را به ذهن متبادر می کند، اما درد پاشنه پا هم یکی از این آسیبهای جسمی ناشی از استعمال مفرط این عضو از بدن است که در درمان آن باید جدی بود.

اضافه وزن و ایستادن و یا پیاده روی مفرط می تواند عامل این عارضه باشد و اولین نشانه آن زمانی است که فرد مبتلا به این عارضه قصد بلند شدن از تخت خواب را دارد.

پژوهشگران یاد شده تاکید دارند که اگر التهاب غلاف کف پایی درمان نشود می تواند به دلیل تغییر در شیوه راه رفتن به دلیل درد ناشی از آن، به مشکلات حادتر در پا، زانو، لگن و حتی پشت منتهی شود و حتی در برخی ورزشکاران مانع از ادامه فعالیت حرفه ای آنان شود.

برای درمان اولیه این عارضه پژوهشگران تاکید دارند با استراحت دادن پا التهاب‌های اولیه را برطرف کرده، سپس محل درد را دو یا سه مرتبه در طول روز به مدت 20 دقیقه با یخ بپوشانید و حرکات کششی را بر روی رباط پشت پا موسوم به تاندون آشیلی و کف پا اعمال کنید.

حرکات کششی مربوط به کف پا باید صبح‌ها و قبل از خروج از تخت خواب صورت گیرد و در ماه نخست به مدت چهار تا پنج بار در روز تکرار شود، اما در خصوص رباط پشت پا، حرکات کششی می بایست دو مرتبه در صبح و عصر انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha