در حالی که تمرین‌های ورزشی و تحرک ممکن است برای لاغر نگه داشتن کودکان مناسب باشد، مطالعه جدید نشان می‌دهد؛ ساکن ماندن و یک جا نشستن به خودی خود نمی‌تواند نقش مهمی در چاق شدن داشته باشند.

در این رابطه محققان اعلام کردند: البته دلایل بسیاری مانند رفتارهای خشونت آمیز و خشن و عملکرد ضعیف بدن وجود دارد که نشان می‌دهند نشستن بیش از حد برای افراد، مضر است اما نقش بی‌تحرکی به خودی خود در چاقی به اثبات نرسیده است.

بر این اساس، محققان برای بررسی نقش بی‌تحرکی و انجام فعالیت‌های مختلف در چاق شدن کودکان، یک هزار و 863 کودک 9 تا 10 ساله که 23 درصد از آنها چاق بودند یا اضافه وزن داشتند را مورد مطالعه قرار دادند.

براساس این گزارش، آنها با استفاده از یک وسیله مانند مچ بند، حجم و شدت فعالیت‌های کودکان را در طول روز اندازه گرفتند.

دراین خصوص آنها ارتباط  بین این فعالیت‌ها و اندازه کمر، حجم چربی و شاخص حجم بدن را بررسی کردند و مقدار زمان تماشای تلویزیون و استفاده از کامپیوتر نیز در این مطالعه گزارش شد.

بر پایه این مطالعه، محققان اظهار داشتند: آنهایی که ورزش‌های شدید مانند دوچرخه سواری، فوتبال یا دویدن را انجام می‌دادند نسبت به آنهایی که به ورزش‌هایی با شدت متوسط می‌پرداختند، مقدار بیشتری از اندازه کمر و چربی‌های خود را کاهش دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha