مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: حدود 50 درصد از جمعیت کشور معادل 40 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: حدود 50 درصد از جمعیت کشور معادل 40 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، محمدجواد کبیر دوشنبه شب در آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه مدیریت سلامت اداری، افزود: گاهی اوقات از سیاست های کلی ابلاغ شده در بخش اقتصاد مقاومتی به عنوان فرامینی برای سیاست های اقتصادی انقباضی تعبیر می شود، درحالی که اینگونه نیست.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: از اهداف تشکیل بیمه سلامت، پوشش کامل جمعیت کشور در بخش بیمه بوده تا بدین طریق، هیچ فردی در جامعه بدون خدمات بیمه باقی نماند.
کبیر با بیان اینکه دسترسی عادلانه همه مردم از خدمات بیمه ای و همچنین تضمین کیفیت خدمات از اهداف دیگر بیمه سلامت است، گفت: حدود 44 هزار موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت برای ارایه خدمات هستند.
وی افزود: تلاش می شود که از طریق ایجاد سازوکارهای لازم وکارآمد، زمینه مناسبی برای اجرا و ارزیابی فعالیت های این بخش از جمله تضمین سلامت اداری، فراهم شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: بر این اساس، از سال گذشته سازوکارهایی برای رصد فعالیت موسسه های فعال دربخش بیمه سلامت راه اندازی شد.
کبیر در ادامه به قانون خدمات کشور اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل اینکه قانون خدمات کشور به صورت آزمایشی ابلاغ شده بود، نتوانست در نظام اجرایی، کارکرد خود را به خوبی پیدا کند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه هنوز دیدگاه سنتی بر سازمان ها و دستگاه های اداری کشور حاکم است، یادآورشد: شالوده قانون خدمات کشور، اصلاح نظام پرداخت حقوق امتیازات براساس عملکرد بوده که تاکنون محقق نشده است.
اختتامیه پنجمین دوره جایزه مدیریت سلامت اداری شامگاه گذشته، با حضور جمعی از مدیران بخش دولتی و خصوصی با هدف شناسایی سازمان ها و دستگاه های کارآمد در سلامت اداری، برگزار و با اهدای لوح تقدیر از برگزیدگان تقدیر شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha