چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 186216

گوشت قرمز می‌تواند قسمتی از یک رژیم غذایی سالم باشد اما برخی کارشناسان معتقدند بهتر است این ماده خوراکی به ندرت یا به همراه مقدار زیادی سبزیجات مصرف شود.

بدن به حذف گوشت قرمز چه واکنشی نشان می‌دهد؟

سلامت نیوز:گوشت قرمز می‌تواند قسمتی از یک رژیم غذایی سالم باشد اما برخی کارشناسان معتقدند بهتر است این ماده خوراکی به ندرت یا به همراه مقدار زیادی سبزیجات مصرف شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای در این باره نوشت:‌ کارشناسان در پاسخ به این پرسش که خودداری از خوردن مواد گوشتی چه واکنشی در بدن به دنبال دارد، موارد زیر را مطرح می‌کنند:

۱- کاهش وزن: گروهی از محققان دانشکده پزشکی جرج واشنگتن در آمریکا به بررسی این موضوع پرداختند که وقتی فرد از رژیم گوشتخواری به گیاهخواری روی آورد چه میزان وزن کم می‌کند. در این بررسی مشخص شد افرادی که مواد گوشتی را از رژیم غذایی‌شان حذف کنند بدون آنکه توجهی به کالری دریافتی یا افزایش فعالیت بدنی داشته باشند به طور متوسط ۱۰ پوند وزن کم می‌کنند.

۲- تغییر باکتری‌های روده: نوع خوراکی مصرفی افراد با سیستم گوارشی و دیگر بخش‌های بدن مرتبط است. در مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۴ انجام گرفت. تفاوت بین ترکیب باکتری‌های روده در افراد گیاهخوار و گوشتخوار مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد افراد گیاهخواری که از مصرف هر گونه مواد گوشتی خودداری می‌کنند دارای گونه‌های دفاعی باکتری‌های روده هستند.

۳- محروم شدن بدن از دریافت برخی مواد مغذی: یک رژیم غذایی گیاهی متعادل می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند هر چند در این شرایط دریافت آهن، ویتامین D و ویتامین B۱۲ سخت تر انجام می‌شود.

۴- کاهش خطر ابتلا به سرطان: در گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) گوشت فرآوری شده به عنوان مواد سرطان‌زا معرفی شده است. گوشت قرمز در گروه خوراکی‌هایی قرار گرفته که احتمالا دارای مواد سرطان زا هستند. کارشناسان معتقدند: تنها مصرف ۵۰ گرم گوشت فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان روده را تا ۱۸ درصد افزایش می‌دهد.

۵- کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قبلی: محققان به تازگی دریافته‌اند گوشت قرمز با بروز بیماری‌های قلبی مرتبط است. همچنین مطالعات نشان می‌دهد وجود ماده مغذی "کارنیتین" در مواد غذایی واکنش‌های میکروب روده را به دنبال دارد که به بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.  به گفته محققان، بررسی اطلاعات جمع آوری شده از وجود ارتباط بین گوشت قرمز، هضم کارنیتین و ابتلا به بیماری‌های قلبی حکایت دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha