رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه با قانون‌گذاری غلط مشکلاتی پیش پای صندوق تامین اجتماعی گذاشته شده است، گفت:ذخایر ارزی سازمان تامین اجتماعی به دلیل ناکارآمدی قوانین کاهش یافته است

ذخایر ارزی سازمان تامین اجتماعی به دلیل ناکارآمدی قوانین کاهش یافته است

سلامت نیوز: رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه با قانون‌گذاری غلط مشکلاتی پیش پای صندوق تامین اجتماعی گذاشته شده است، گفت:ذخایر ارزی سازمان تامین اجتماعی به دلیل ناکارآمدی قوانین کاهش یافته است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، علی بیگی طی سخنانی در نشست «هم اندیشی نهادهای مردمی در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در مورد ورود قوه قضاییه به پرونده کارگران معدن طلای آق دره گفت: در همه جای دنیا اختلاف کارگران و کارفرما در ارگان‌های خاص و در کشور ما در مراجع حل اختلاف به این مشکلات رسیدگی می‌شود. از این رو صدور شلاق زیبنده کارگران نیست و مجموعه نظام را زیر سوال می‌برد.

علی بیگی افزود: کارگری که پیامبر گفته دست او را می‌بوسم مستحق شلاق نیست.

در ادامه این مراسم، حسن صادقی رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز با بیان اینکه هر چقدر ارتباط دولت با نهادهای مدنی ارگانیک‌تر شود، مدیریت اجرایی تقویت می‌شود، اظهارداشت: تقویت ارتباط بین نهادهای مدنی و حوزه روابط کار به تقویت نیروی کار و جلوگیری از تضییع حقوق آن منجر می‌شود.

صادقی با اشاره به مشکلات صندوق تامین اجتماعی گفت: بیشتر مشکلات صندوق تامین اجتماعی از تعهدات حاکمیتی بوده و مجلس شورای اسلامی با قانون گذاری غلط مشکلاتی را پیش پای این صندوق گذاشته است.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: اگر امروز شاهد انباشت بدهی‌های سازمان هستیم باید دست به اصلاح قوانین تامین اجتماعی بزنیم و بعضی از موارد قانونی ناکارآمد را حذف کنیم.

صادقی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی ذخایر ارزی غیر نقدی فراوانی داشت گفت: در اختیار داشتن ذخیره ارزی غیر نقدی در حالی است که ذخایر ارزی سازمان به دلیل ناکارآمدی قوانین کاهش یافته است.

صادقی افزود: هم اکنون ۶۷درصد بازنشستگان کشور با حقوق خود فقط قادر هستند هزینه‌های ۱۰ روز از زندگی خود را تامین کنند.

در ادامه این نشست عباسی رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی نیز با ابراز امیدواری از اینکه افزایش حق مسکن کارگران هرچه سریع‌تر تصویب شود، گفت: سال گذشته وعده‌هایی در این خصوص داده شد که متاسفانه عملی نشد.

وی در خصوص واگذاری‌های بیمه‌های بیکاری به ادارات کاریابی اظهار داشت: این واگذاری آسیب بزرگی برای بیکاران است و باید طبق روال گذشته ادامه یابد.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی در خصوص واگذاری کارت‌های مهارت فنی کارگران به پیشخوان‌های دولت گفت: این کار اشتباه است و وزارت کار نباید با اتخاذ چنین رویکردی جایگاه انجمن‌های صنفی را تضعیف کند.

عباسی در پایان از دولت خواست استقلال سازمان تامین اجتماعی با پرداخت بدهی‌های این سازمان از سوی دولت به رسمیت شناخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha