مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی با اشاره به اینکه لایحه مربوط به کودک آزاری در انتظار تصویب دولت است، گفت: برای اینکه سریعتر به موارد مربوط به کودک آزاری رسیدگی و با عوامل آن برخورد شود نیازمند تغییر قانون هستیم.

لایحه کودک آزاری همچنان در انتظار تصویب دولت است
سید حسن موسوی چلک در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر برای برخورد با موارد مربوط به کودک آزاری نیازمند حکم قضایی هستیم به همین دلیل در برخی موارد زمان رسیدگی بسیار طولانی می شود. بنابراین نیازمند تغییر قانون در این خصوص هستیم تا بهزیستی بدون حکم بتواند کار خود را انجام دهد.

براساس اعلام سازمان بهزیستی طی 6 ماهه اول امسال 144 هزار و 565 تماس با خط تلفن کودک آزاری صورت گرفته که تمامی این تماسها مرتبط با آزار کودکان بوده است و این رقم نسبت به سال گذشته در همین مدت چندین برابر افزایش داشته است.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی در رابطه با تدوین لایحه ای در رابطه با کودک آزاری تاکید کرد: مدتی قبل لایحه ای در مورد اینکه بهزیستی در برخورد با کودک آزاری به عنوان ضابط اجتماعی معرفی شود در شورایعالی قضایی تصویب شده به طوریکه براساس این لایحه در مواردی که رسیدگی به کودک آزاری فوریت دارد نیازی به حکم قضایی نیست.

به گفته موسوی این لایحه در حال حاضر در کمیسیون لوایح دولت در انتظار بررسی و تصویب است و در صورت تائید برای تصویب نهایی به مجلس ارسال خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی افزود: چنانچه تصویب این لایحه پنج سال نیز طول بکشد باز هم جای امیدواری و شکر دارد چون رسیدگی به وضعیت کودک آزاری یک ضرورت اجتناب ناپذیر در جامعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha