نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح تشکیل کمیسیون زنان و خانواده به هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: این طرح با استقبال نمایندگان مرد روبه رو شد به‌طوری‌که بسیاری از نمایندگان به صورت داوطلبانه طرح را امضا و قول همکاری دادند.

تقدیم طرح تشکیل کمیسیون زنان و خانواده به هیات رئیسه مجلس/ استقبال نمایندگان مرد از تشکیل کمیسیون زنان و خانواده

سلامت نیوز:نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح تشکیل کمیسیون زنان و خانواده به هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: این طرح با استقبال نمایندگان مرد روبه رو شد به‌طوری‌که بسیاری از نمایندگان به صورت داوطلبانه طرح را امضا و قول همکاری دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،پروانه مافی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت تشکیل کمیسیون زنان و خانواده در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر طرح کمیسیون زنان و خانواده آماده شده و به امضای بیش از 100نفر از نمایندگان مجلس دهم رسیده است در حالی که تقدیم طرح به هیات رئیسه به بیشتر از 15 امضا نیاز ندارد.

مافی تصریح کرد: مشکلات و نواقص طرح تشکیل کمیسیون زنان و خانواده برطرف شده و هفته آینده به هیات رئیسه تقدیم می‌شود و جزئیات تشکیل کمیسیون نیز پس از تصویب نهایی به صورت عمومی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به استقبال نمایندگان از تشکیل این کمیسیون گفت: پس از طرح موضوع تشکیل کمیسیون زنان و خانواده بسیاری از نمایندگان مرد از این موضوع استقبال کردند و نشان داد که علاقمندی بسیاری برای تشکیل این کمیسیون وجود دارد.

نایب رییس اول کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یادآور شد: بسیاری از نمایندگان به صورت داوطلبانه این طرح را امضا کرده و قول همکاری دادند و حتی برخی از نمایندگان مرد که قبلا رئیس دادگاه خانواده و یا وکیل بوده و فعالیت‌های حقوقی داشتند اعلام آمادگی کردند که در این زمینه به ما کمک کرده و عضو کمیسیون زنان و خانواده می‌شوند.

پیش از این پروانه مافی،‌ منتخب دوره دهم مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد تشکیل کمیسیون زنان و خانواده در مجلس دهم خبر داده و به خبرنگار آنا گفته بود: با توجه به افزایش آرای مردم مبنی بر حضور زنان در مجلس باید مسایل و مطالبات زنان در کمیسیون زنان و خانواده پیگیری شود زیرا فراکسیون زنان و خانواده قدرت و امکانات اجرایی ندارد.

 تا مجلس سوم شورای اسلامی چهار نماینده زن فعالیت داشتند، در مجلس چهارم نیز تعداد نمایندگان زن به 9 تن افزایش یافت برهمین اساس حضور زنان در مجلس رشد دو برابری داشت. با استناد به افزایش دو برابری تعداد نمایندگان زن در مجلس مشخص می‌شود که مطالبات زنان جامعه نیز افزایش یافته که به زنان رای داده و خواهان حضور آنها در مجلس شده‌اند بر همین اساس پیشنهاد ایجاد کمیسیون ویژه زنان در مجلس چهارم ارائه شد. این در حالی است که طرح موضوع تشکیل کمیسیون زنان و خانواده از سال 71 در مجلس در حال رفت و برگشت بود به طوری که پس از رد این موضوع در سال 71 مجددا در سال 72 دوباره رد شد. همچنین پس از مطرح شدن در مجلس چهارم نیز این موضوع رد شد اما در مجلس پنجم با عنوان کمیسیون زنان و خانواده و جوانان تصویب شد. پس از تصویب ایجاد کمیسیون زنان و خانواده در مجلس پنجم تنها 3 سال این کمیسیون فعالیت کرد و مجلس به استناد اینکه تعداد کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی زیاد است این کمیسیون را با کمیسیون فرهنگی مجلس ادغام و عنوان آن را به کمیته زنان و خانواده تغییر دادند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha