یک متخصص طب سنتی گفت: روزه بسیار به دفع مواد زائد و بازگرداندن سلامتی به افراد کمک می‌کند البته به‌شرط اینکه آداب صحیح روزه‌داری را افراد رعایت کنند.

فواید بسیار روزه به دفع مواد زائد و بازگرداندن سلامتی

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی گفت: روزه بسیار به دفع مواد زائد و بازگرداندن سلامتی به افراد کمک می‌کند البته به‌شرط اینکه آداب صحیح روزه‌داری را افراد رعایت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم, سید سعید اسماعیلی درباره رمضان اظهار داشت: با توجه به اینکه روزهای ماه رمضان طولانی هست ما باید از سحری‌ای استفاده کنیم که زمان بیشتری برای هضمش طول بکشد و ماندگاری‌اش در بدن ما بیشتر باشد.

به‌گفته وی استفاده از غذاهایی که زود هضم می‌شود مثل سالاد و میوه برای وعده سحری خوراکی‌های مناسبی به نظر نمی‌رسند.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: برای افطار بهتر است که ما غذاهایی مصرف کنیم که با معده‌ای که حدود 17 ساعت خالی بوده سازگار باشد بنابراین استفاده از غذاهایی که بسیار سنگین و دیرهضم هستند برای وعده افطار قاعدتاً خوراکی‌های مناسبی به نظر نمی‌رسند.

اسماعیلی عنوان کرد: استفاده از آب سرد در زمانی که ساعت‌ها معده خالی بوده و افراد بسیار تشنه هستند مانند لحظه افطار بسیار آسیب‌رسان است چرا که کبد و معده حرارت زیادی دارد و باعث می‌شود به‌سرعت این آب سرد جذب کبد شود و به کبد آسیب برساند.

وی افزود: توصیه می‌کنیم افطار را با کمی آب ولرم باز کنید تا معده آمادگی هضم غذا را پیدا کند. در خوردن غذا در وعده افطار عجله نکنید.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: در طول روز افراد مواد غذایی زیادی مصرف می‌کنند و این مواد غذایی مراحل هضم مختلفی را در بدن ما طی می‌کند. در هر مرحله هضم، فضولات و مواد زایدی در بدن ما باقی می‌ماند و ما نیاز داریم فرصتی به بدن بدهیم تا بتواند این فضولات و مواد زائد را از بدن خارج کند.

اسماعیلی یادآور شد: روزه بسیار به دفع مواد زائد و بازگرداندن سلامتی به افراد کمک می‌کند البته به‌شرط اینکه آداب صحیح روزه‌داری را افراد رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha