«هر بار که باردار می‌شدم نوزادم سقط می‌شد و همسر و خانواده همسرم مدام به من سرکوفت می‌زدند. هفته پیش هم نوزادی که زایمان کردم بلافاصله پس از زایمان فوت شد؛ به همین دلیل نوزاد این خانواده را دزدیدم که به همه بگویم فرزند خودم است. اما بعد از دو روز دستگیر شدم و نوزاد را از من گرفتند.» اینها را مریم 24 ساله در حالی که گریه می کرد و دستبند در دست داشت در اداره آگاهی شهرستان چابهار به افسر پرونده می‌گفت.

دستگیری زن 24 ساله ای که نوزاد یک روزه را ربوده بود

سلامت نیوز: «هر بار که باردار می‌شدم نوزادم سقط می‌شد و همسر و خانواده همسرم مدام به من سرکوفت می‌زدند. هفته پیش هم نوزادی که زایمان کردم بلافاصله پس از زایمان فوت شد؛ به همین دلیل نوزاد این خانواده را دزدیدم که به همه بگویم فرزند خودم است. اما بعد از دو روز دستگیر شدم و نوزاد را از من گرفتند.» اینها را مریم 24 ساله در حالی که گریه می کرد و دستبند در دست داشت در اداره آگاهی شهرستان چابهار به افسر پرونده می‌گفت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، زنی که نوزاد یک روزه زنی دیگر را ربوده بود تا پیش خانواده همسرش به خاطر نداشتن بچه سرکوفت نخورد، از سوی پلیس چابهار شناسایی و دستگیر شد.جمعه گذشته پلیس چابهار خبری را اعلام کرد مبنی بر اینکه نوزاد یک روزه یک خانواده را از زایشگاه امام علی(ع) در شهرستان چابهار ربوده‌اند. بلافاصله ماموران و کارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در محل جست و جوی خود را آغاز کرده و به تحقیقات پرداختند. در گفت‌وگو با اقوام این نوزاد مشخص شد زن جوانی که خودش هم برای زایمان به این بیمارستان آمده بود به اقوام این خانواده شربتی داده بود که باعث به خواب رفتن همه این افرادی شده بود که به عنوان همراه مادر به بیمارستان آمده بودند.


محمد نوربخش، فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با تایید این خبر گفت: «این زن جوان که نوزاد یک روزه را ربوده بود 48 ساعت پس از ربودن نوزاد دستگیر شد.»

او همچنین گفت: «پلیس چابهار با در دست داشتن شواهدی که از طریق پرسنل بیمارستان به دست آورده بود و همچنین اطلاعاتی که راجع به چهره آن زن از اقوام نوزاد گرفت توانست متهم را شناسایی کند.»

متهم با اینکه در ابتدا منکر این آدم‌ربایی بود اما در نهایت اعتراف کرد: «روز قبل از ماجرا، فرزند تازه متولد شده‌ام فوت شد و از لحاظ عصبی و روانی تحت فشار بودم. به ناچار برای حفظ آبروی خود نزد خانواده و اقوام به فکر ربایش نوزاد از بیمارستان افتادم که در اوایل شب به بهانه این که می خواهم زایمان کنم با تهیه چند آبمیوه آغشته به قرص خواب‌آور با برادرم به بیمارستان رفتیم.» متهم همچنین گفت: «با ورود به بخش زایمان متوجه شدم که چند نفر منتظر متولد شدن فرزندی هستند که با شگرد خاصی به آنان نزدیک شدم و آبمیوه مسموم را به آنان دادم.»


نوربخش ادامه داد: «متهم در ادامه اعترافات خود توضیح داد که در نیمه‌های شب بعد از متولد شدن نوزاد، پرستار، همراهان بیمار را صدا زد که من به جای آن فرد رفتم و نوزاد را از پرستار گرفتم و بعد با برادرم تماس گرفتم که فرزندم متولد شده است و به بهانه این که دفترچه بیمه همراهم نیست به سرعت از بیمارستان خارج شدم و به منزل رفتم.»


فرمانده انتظامی شهرستان چابهار ادامه داد: «با انواع شیوه‌های پلیسی بالاخره موفق به کشف مخفیگاه متهم شدیم و نوزاد چند روزه را صحیح و سالم از او تحویل گرفتیم و به خانواده‌اش پس دادیم.»


سعید آتون، رئیس بیمارستان امام علی(ع) چابهار نیز در این باره گفت: «ما به هر شیوه‌ای که از دست‌مان برمی‌آمد به پلیس کمک کردیم تا این نوزاد هر چه زودتر پیدا شود.»

او با بیان اینکه تاکنون هرگز چنین اتفاقاتی در این بیمارستان نیفتاده بود، گفت: «این شیوه‌ای که متهم انجام داده و همراهان بیمار را با داروی خواب‌آور خواب کرده است، از حوزه اختیارات پرسنل بیمارستان خارج بوده و نمی‌توانیم از همراهان بیمار بخواهیم از کسی آبمیوه نگیرند.»

او درباره اینکه چرا آن زن توانسته بدون گواهی ولادت نوزادی را از بیمارستان خارج کند، گفت: «او نوزاد را به عنوان نوزاد خود از بیمارستان خارج نکرده که از او گواهی بخواهند، بلکه او به عنوان مادری برای زایمان کردن آمده بود و پس از انجام شدن نقشه‌اش به بهانه جا گذاشتن دفترچه بیمه‌اش از بیمارستان خارج شد.»


گفتنی است، این اتفاق گرچه در بیمارستان امام علی(ع) و شاید در شهرستان چابهار سابقه نداشته، اما بیش از 10 بار در پایتخت در بیمارستان‌های مختلف اتفاق افتاده است. هنوز چهار ماه از روزی که دختر یک روزه‌ای را از زایشگاهی در جنوب تهران ربودند و کودک دیگر پیدا نشد، نگذشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha