رئیس جامعه متخصصین داخلی با مخاطره آمیز بودن هرگونه دستکاری، جابجایی قطعات و تعمیر خانگی دستگاه‌های تست قند خون، به بیماران توصیه كرد: بیماران دیابتی باید در صورت مشاهده هرگونه نقص فنی در دستگاه‌های تست قند خون از خدمات گارانتی و بیمه مسئولیت این دستگاه‌ها استفاده و از هرگونه دستکاری، جابجایی قطعات و تعمیر خانگی جدا خودداری نمایند.

دكتر ایرج خسرونیا در گفت وگو با ایسنا، توجه به نقص فنی این نوع دستگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: معیوب بودن دستگاه‌های تست قند خون، می‌تواند برای بیماران دیابتی فاجعه آفرین باشد؛ چرا که ممکن است بر اثر تشخیص نادرست بیمار از میزان قند خون، علاوه بر ایجاد اخلال در سیر درمان بیماری، فرد دیابتی با تزریق انسولین اضافه، دچار کما شود.

وی با توصیه به بیماران در خصوص توجه جدی به تاییدیه وزارت بهداشت و هولوگرام مربوطه جهت اطمینان از کیفیت دستگاه‌ها و در امان بودن از بروز نقص فنی‌های پی در پی گفت: یکی دیگر از شیوه‌های کنترل و تضمین ایمنی دستگاههای پزشکی خانگی، توجه بیماران به میزان حمایت سازمانهای بیمه‌گر در قالب خدمات بیمه مسوولیت است. در واقع با استفاده از بیمه مسوولیت، هم جبران خسارات احتمالی مقدور است و هم اطمینان خاطر و آرامش بیمار در خصوص کیفیت کارکرد دستگاه حاصل می‌شود. در حقیقت بیماران می‌توانند مسئولیت تضمین ایمنی دستگاه‌ها را از طریق بیمه کنترل و ردیابی کنند.

وی در پایان درج شماره تلفنهای شرکت صاحب محصول و نیز درج کد بیمه مسئولیت دستگاه را به منظور پیگیری خدمات پس از فروش ضروری دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha