سیاهپوستان آمریکایی مبتلا به دیابت که به مشکلات کلیوی نیز مواجه هستند بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی قرار دارند.

سلامت نیوز:سیاهپوستان آمریکایی مبتلا به دیابت که به مشکلات کلیوی نیز مواجه هستند بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی قرار دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ابتلا به دیابت و بیماری کلیوی بین سیاهپوستان ساکن ایالت متحده بسیار شایع است.
 
در این بررسی، متخصصان اطلاعات بیش از 3200 سیاهپوست ساکن می‌سی‌سی‌پی را بازبینی کردند. این افراد در یک مطالعه قلبی که بین سال‌های 2000 تا 2004 میلادی انجام شده بود شرکت کرده بودند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی به ازای هر یک سال در بین مبتلایان به دیابت بیش از 2 درصد افزایش یافته است.

به گزارش یونایتدپرس، همچنین خطر مرگ ناشی از امراض قلبی در مبتلایان به مشکلات کلیوی 7 درصد بیشتر بوده اما برای افرادی که هر دو اختلال دیابت و مشکل کلیوی را باهم داشته‌اند وضعیت از این هم وخیم‌تر است.

اگرچه در این مطالعه رابطه علت و معلولی مشخص نشده اما یافته‌ها حاکیست که ابتلای همزمان به دیابت و بیماری کلیه، خطر بیماری قلبی را بیش از سه برابر و خطر سکته مغزی را تا شش برابر تشدید می‌کند.
   

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha