مسئولان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند روند انتشار ویروس آنفلوانزای نوع آ تا پایان سال 2010 میلادی ادامه داد.

هم اکنون بیش از 12 هزار و 250 بیمار آلوده شده به این ویروس جان باخته‌اند و روند مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری همچنان ادامه داد.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی هم‌اکنون بیش از 340 میلیون نفر از جمعیت کره زمین در مقابل این ویروس واکسینه شده‌اند و روند واکسیناسیون در مقابل آنفلوانزای نوع آ ادامه دارد.

مسئولان سازمان بهداشت جهانی در نظر دارند تزریق واکسن ضد آنفلوانزای خوکی به کودکان و زنان باردار کشورهای دنیا را در اولویت نخست و تزریق واکسن به میانسالان که کمتر در معرض خطر قرار دارند را در اولویت آخر قرار دهند.

60 میلیون آمریکایی آماده مبارزه با ویروس اچ‌1 ‌ان1  

از سوی دیگر سازمان بهداشت آمریکا از واکسینه شدن 60 میلیون شهروند این کشور در مقابل ویروس آنفلوانزای نوع آ خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، با آغاز طرح ملی مبارزه با شیوع ویروس آنفلوانزا نوع آ و در پی آن تزریق واکسن‌های ضد این بیماری جدید، روند انتشار ویروس اچ‌1 ان‌1 در کشورهای آمریکا سیر نزولی یافته است.

هم اکنون یکصد و 11 میلیون آمریکایی در انتظار دریافت واکسن ضد آنفلوانزای خوکی هستند و امیدوارند پیش از ابتلا به این ویروس واکسینه شوند.

آمار سازمان بهداشت آمریکا حاکی از آن است 46 درصد از 60 میلیون شهروند آمریکایی که در برابر ویروس آنفلوانزا واکسینه شده‌اند، کودکان 6 تا 12 سال هستند.

همچنین پزشکان آمریکایی اعلام کرده‌اند به دو میلیون کودک 3 تا 11 سال، نوبت دوم واکسن ضد آنفلوانزای نوع آ تزریق شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha