محققان انگلیسی متوجه شدند که در پستان بیماران سرطانی باکتری هایی وجود دارد که پتانسیل برانگیختن سرطان پستان را دارند و در پستان افراد سالم، باکتری های مفید بیشتری وجود دارند که به واقع می توانند از زنان در برابر سرطان پستان محافظت کنند.

باکتری هایی که از پستان در برابر ابتلا به سرطان محافظت می کنند

سلامت نیوز:  محققان انگلیسی متوجه شدند که در سینه بیماران سرطانی باکتری هایی وجود دارد که پتانسیل برانگیختن سرطان سینه را دارند و در سینه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، نتیجه این تحقیق که در مجله انجمن میکروبیولوژی آمریکا Applied and Environmental Microbiology منتشر شده است، در نهایت می تواند به استفاده از پروبیوتیک ها برای محافظت از زنان در برابر سرطان سینه منجر شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس دیلی محققان دانشگاه وسترن اونتاریو در انگلیس، در این مطالعه بافت سینه 58 زن را که برای مشخص شدن خوش خیمی و یا بدخیمی تومورهایشان تحت لامپکتومی یا ماستکتومی (جراحی های برداشتن بخشی از سینه و یا کل آن) قرار گرفته بودند، بررسی کردند. 13 نفر از این زنان تومورهای خوش خیم و 45 نفر تومورهای بدخیم داشتند.


محققان همچنین بافت های سینه 23 زن سالم را بررسی کردند.
محققان با استفاده از توالی دی.ان.ای، باکتری بافت ها را مشخص کردند و برای تایید زنده بودن این ارگانیسم ها آنها را کشت دادند.
این مطالعه نشان داد که سطوح باکتری اشریشیا کولی (Escherichia coli) و استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس ( Staphylococcus epidermidis) در زنان مبتلا به سرطان سینه افزایش یافته بود. این دو باکتری موجب برش دو زنجیره ای دی.ان.ای در سلول های HeLa -- سلول های کشت شده انسانی-- می شود.
به نوشته محققان، برش های دو زنجیره ای دی.ان.ای مضرترین نوع آسیب به دی.ان.ای است و توسط ژنوتوکسین ها (genotoxins)، گونه های واکنشگر اکسیژن و پرتوهای یونیزان ایجاد می شود.


مکانیسم ترمیم برش های دو زنجیره ای دی.ان.ای بسیار مستعد خطا هستند و این خطاها می تواند به ابتلا به سرطان منجر شود.
در مقابل، لاکتوباسیلوس و استرپتوکوک که باکتری های تقویت کننده سلامتی تلقی می شوند، در سینه های سالم بسیار شایع تر از سینه های سرطانی بودند.
استرپتوکوک ترموفیلوس آنتی اکسیدان هایی تولید می کند که گونه های اکسیژن فعال را که می توانند باعث آسیب به دی.ان.ای و در نتیجه، ابتلا به سرطان شوند، خنثی می کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha