محققان هشدار دادند: بیماران مبتلا به آرتریت (التهاب مفصلی) كه به دلیل زانو درد و درد مفاصل، دست از ورزش كردن می‌كشند، بیماری خود را تشدید خواهند كرد.

محققان می‌گویند؛ وقتی بیمار از ورزش خودداری می‌كند، مفاصل تحرك كمتری پیدا می‌كنند و ماهیچه‌های اطراف آنها نیز تحلیل می‌رود كه نتیجه آن افزایش خستگی و درد است.

طبق پژوهش «منبع سلامت زنان مایوكلینیك» ورزش منظم و سبك به ثبات مفصلی و تقویت ماهیچه‌ها كمك می‌كند. ورزش همچنین خلق و خو، خواب و سطح انرژی و فعالیت روزانه را بهبود می‌بخشد.

انواع فعالیت‌هایی كه برای این قبیل افراد می‌تواند مفید باشند عبارتند از ورزش‌های انعطاف پذیر و كششی مثل یوگا و تای چی كه تحرك مفاصل را افزایش می‌دهند، تمرینات كم فشار ایروبیك، ورزش‌های قدرتی كه ماهیچه‌های اطراف مفاصل را برای نگهداری بهتر تقویت می‌كنند و هم چنین بسیاری از فعالیت‌های روزانه مانند گل كاری و كارهای منزل كه فعالیت‌های بدنی سبك و مفید برای سلامتی هستند.

به گفته متخصصان؛ انجام ورزش‌های كششی به هنگام عصر از سفتی مفاصل در صبح روز آینده می‌كاهد. ورزش‌های ایروبیك كم فشار نیز شامل ایروبیك آبی، شنا، دوچرخه سواری، پیاده روی یا استفاده از دستگاه دو ثابت (تردمیل) هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha